סוף לסאגת מגדלי נאמן? ביהמ"ש: השותפים יילכו להתמחרות

ביהמ"ש קיבל את תביעת הקבלן יוסי אברהמי והורה על פירוק השיתוף באמצעות התמחרות פנימית בין בעלי הקרקע ■ כעת נראה כי הפרויקט יוכל לצאת לדרך

סוף לסאגת מגדלי נאמן? בפסיקה תקדימית קיבל בית משפט השלום בתל-אביב את תביעת הקבלן יוסי אברהמי והורה על פירוק השיתוף באמצעות התמחרות פנימית בין בעלי הקרקע, המיועדת לבניית הבניין השביעי במתחם המפורסם בצפון הגוש בתל-אביב. כעת נראה כי הפרויקט יוכל לצאת לדרך.

כפי שנחשף ב"גלובס", אברהמי, שמיוצג בידי עו"ד מרים דונין, ושזכה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל במגרש, ביקש בינואר השנה לרכוש את זכויות בעלי הקרקע הנוספים במגרש בדרך של פירוק שיתוף.

אלא שחלק מאותם בעלי זכויות היסטוריים התנגדו לרכישת חלקם על-ידי אברהמי, בטענה כי יש להם זכות לבנות במקום את דירותיהם.

לדברי עו"ד דונין, "בית המשפט קבע באופן תקדימי כי הזכויות הן זכויות מיטלטלין ולא מקרקעין, וככאלה הן ניתנות לפירוק, שכן ההליכים התכנוניים הסתיימו זה מכבר".

בנוסף לכך, ומכוח הסכמים שונים, קיימת לבעלי הקרקע הזכות לפיצוי כספי בלבד ולא זכויות בבנייני המגורים שיוקמו, אומרת עו"ד דונין.

בתגובה אומר עו"ד אמיר שפיצר ממשרד שפיצר-שמחיוף-שינפלד, שמייצג כמה מבעלי הקרקע במקום, כי הסעד שביקש אברהמי היה "לכפות על בעלי הקרקע האחרים למכור לו את חלקם במקרקעין במחיר שהוא קבע, וחלק מהנתבעים אף הסכימו לכך, כי כנראה נרתעו מהתביעה. אלא שבפסק הדין נקבע כי דרישה זו אינה יכולה להתקבל משום שהיא סותרת הלכה של בית המשפט העליון".

שפיצר מציין כי לקוחותיו שוקלים לערער על החלטת בית המשפט, ש"מבטלת את שאיפתם ארוכת השנים לבנייה משותפת במקרקעין, תחת העדפת רצון התובעת, שהגיעה למקרקעין רק לאחרונה, לסילוקם מן המקרקעין, באמצעות רכישה פנימית כפויה של זכויותיהם, וללא מכרז פומבי, כמקובל בתנאי שוק חופשי וסביבת ביקוש גואה".