חשיפת "גלובס" על דמי הניהול בפסגות - סוכני הביטוח זועמים

"גלובס" חשף את העלאת דמי הניהול בפסגות - הסוכנים טוענים כי "קשה להסביר ללקוחות את המהלך" ■ פסגות: "הסוכנים הם שותפים"

ההעלאה החד-צדדית בדמי הניהול בבית ההשקעות פסגות לכמה עשרות אלפי לקוחות - שנחשפה בשבוע שעבר ב"גלובס" - מעוררת זעם בקרב סוכני הביטוח.

כמה מהם אף ציינו בפנינו, שכלל לא ידעו על כוונת פסגות לייקר את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות שלו ללקוחותיהם.

"תמוהה בעינינו העובדה שדווקא בעת הזו מצא בית ההשקעות פסגות סיבה להעלות את דמי הניהול", אומרים בלשכת סוכני ביטוח בתגובה למהלך בו נקט בית ההשקעות. סוכני הביטוח מוסיפים, כי "קשה להשתחרר מהתחושה שהחלטתה של פסגות הושפעה מתהליכים שאינם קשורים לניהול השוטף, וקשה עוד יותר לסוכני הביטוח, שכלל לא היו מודעים לעלייה הצפויה, לעמוד מול הלקוחות ולהסביר להם את פשר המהלך".

בפסגות הדגישו בימים האחרונים כי העלאת דמי הניהול נעשית לפי קריטריונים שנקבעו, ולפיהם יועלו דמי הניהול ללקוחות עם צבירה נמוכה מ-100 אלף שקל וללקוחות שנהנו עד כה מהנחות ומבצעים שהסתיימו.

מפסגות נמסר: "אנו רואים בסוכנים שותפים אסטרטגיים, ומעדכנים אותם על בסיס שוטף בכל המהלכים הרלוונטיים להם. אם נפלה טעות בעדכונם של מספר סוכנים, הדבר נעשה בתום לב וניקח זאת לתשומת לבנו. בהתייחס לסוגיית העיתוי, במסגרת הניהול השוטף, לכל אורך השנה, מתקיימת בחינה של דמי הניהול בפסגות ומתבצעות התאמות (העלאות או הורדות)".

בימים האחרונים נודע שבית ההשקעות פסגות מייקר את דמי הניהול בקופות הגמל שלו, בעיקר לחוסכים קטנים עם צבירה נמוכה. ההעלאה תתבצע בצורה רוחבית בכל הקופות וקרנות ההשתלמות של פסגות. ההתייקרות תהיה דיפרנציאלית, כך שלקוחות עם צבירה של מתחת ל-100 אלף שקל ישלמו דמי ניהול של 1.8%.