הפייסבוק כמרקחה: אפרים שמיר ובן ארצי מחליפים מהלומות

אפרים שמיר שיתף את עוקביו בחוויות מרופא השיניים: "הוא קדח לי בפה, שלמה ארצי ברקע קדח לי בראש - מהרופא סבלתי פחות" ■ ארצי: "מביך איך אתה לא נבוך מעצמך"

הרשתות החברתיות מספקות לא מעט עניין לגולשים, אבל בשבוע האחרון עושה רושם שהשיחה הלוהטת ביותר בפייסבוק היא מאבק הסטטוסים העיקש המתנהל בין חבר להקת כוורת הזמר אפרים שמיר לבין הזמר בן ארצי - בנו של שלמה ארצי.

ראשית העימות בשבוע שעבר, עת כתב שמיר בחשבון הפייסבוק עמוס החברים שלו כי שב מביקור אצל רופא השיניים בו "סבל מקדיחותיו של שלמה ארצי במשך שעתיים" שעה ששיריו של האחרונים התנגנו ברקע:

סטטוס פייסבוק אפרים שמיר
 סטטוס פייסבוק אפרים שמיר

ארצי, שתשומת-ליבו הוסבה לסטטוס שזכה לקרוב ל-100 תגובות והבעות אהדה, לא התעלם והשיב במכתב גלוי משלו לשמיר בו נכתב: "מביך איך אדם בגילך לא מרגיש נבוך להתלכלך ככה על קולגה שלו למקצוע. תבלה זמן עם הילדים שלך, תלטף את אשתך, תכתוב שיר במקום לייצר פרובוקציות בחצי שקל בפייסבוק כאילו היית נער ממורמר וחסר חיים בן חמש עשרה שמחפש תשומת-לב".

ארצי גם לא חסך ביקורת השוואתית מחבר "כוורת" שהחליט לשתף את חבריו בחוויות מחדר הדוקטור וכתב לו עוד: "בצעדה למען גלעד שליט שומעים ברקע את 'יותר מזה אנחנו לא צריכים' ששר שלמה ארצי ולא את אחד משיריך, באירועי זיכרון שומעים את 'האיש ההוא' ששר שלמה ארצי ולא את אחד משיריך. השירים האלו שאתה כל כך בז להם הם הפסקול של כל מי שחי כאן".

לקראת סיום מכתבו הפתוח מסיר ארצי את הכפפות וכותב: "אפרים שמיר, אדם עם כריזמה של מזלג ונטול כל סקסאפיל מסתובב לו שם כמו טווס כשבפועל הוא יותר דומה לתנין עם כובע על הראש... כשבת הזוג שלי קראה את מילותיו על שלמה ארצי שאלה אותי בשיא התמימות והכנות 'מי זה אפרים שמיר?'".