מדג'ניקס תגייס 19 מ' ד' בהנפקת מניות ראשונית ב-NYSE

חברת הביומד נסחרת כיום בבורסת המשנה הבריטית לפי שווי צנוע של 23 מיליון דולר ■ החברה נקלעה לפני כשנה למצוקת נזילות

ככה זה כששוקי ההון גואים. חברות ללא קבלות ועם הרבה חלומות מנסות לעלות על הגל, לנצל את הגאות עד שזו תדעך, ולגייס עוד כמה מרשרשים לכיסיהן. הגאות בהנפקות של חברות ביומד/ביוטק/ביופארמה ישראליות בשוק ההון הישראלי והאמריקני כבר אינה זרה לקוראי "גלובס", אך תוכנית ההנפקה של חברת Medgenics שונה במקצת.

מדג'ניקס הייתה לחברת הביומד הישראלית הראשונה והאחרונה - לפחות לעת עתה - שהונפקה בבורסת המשנה הבריטית - ה-AIM. החברה גייסה לפני שלוש שנים 6.6 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 10 פני, ובאופן לא מפתיע - נאבקה במהלך הזמן שעבר מאז בשריפת מזומנים עקבית וכמעט נקלעה לפני כשנה למצוקת נזילות.

מדג'ניקס מפתחת שתל לייצור והפרשת תרופות מבוססות חלבונים שמופק מהעור של המטופל עצמו. השתל מיועד לטיפול במספר מחלות כרוניות, דוגמת אנמיה, דלקות כבד והמופיליה. החברה הוקמה בידי פרופסור אנדרו פרלמן שמכהן כיום כמנכ"ל. מדג'ניקס מעסיקה 18 עובדים, ונכון לתום הרבעון השני של השנה נותרו בקופתה מזומנים בשווי של 1.4 מיליון דולר - מספר המסביר את ניסיון ההנפקה הנוכחי של החברה.

השווי לגיוס לא נחשף

במהלך השבוע שעבר הגישה מדג'ניקס לרשות לני"ע האמריקנית (SEC) טיוטת תשקיף ראשונה להנפקה ראשונה של מניותיה בשוק ההון האמריקני - לא פחות ולא יותר - בבורסת NYSE - הבורסה הגדולה בעולם. החברה מתכננת לגייס עד 19 מיליון דולר, אך מבנה ההנפקה ושווי החברה עדיין לא נחשף בתשקיף. בנקי ההשקעות מקסים גרופ ורות' קפיטל ישמשו כחתמי ההנפקה.

מדג'ניקס נסחרת כיום לפי שווי של 23 מיליון דולר - 8% מתחת למחיר לפיו הונפקה. מהשפל אליו נפלה המניה לפני כחצי שנה השלימה מדג'ניקס עלייה של 68%.

הצלחה בניסוי מוקדם

ניסיון ההנפקה של מדג'ניקס נראה כרגע כ"קפיצה מעל הפופיק", ולא רק בגלל כוונתה להצטרף למועדון היוקרתי ששמו NYSE ולא נאסד"ק כמו עמיתותיה הישראליות. מדג'ניקס היא עדיין סטארט-אפ בהתהוות, והשוק הראשוני מוצף כרגע בחברות דוגמתה שמעוניינות להפוך מפרטיות לציבוריות או לדואליות.

כך או אחרת, מדג'ניקס תנסה להפוך לציבורית בשוק ההון האמריקני כשבאמתחתה הישג קטן נוסף. בתחילת החודש ציינה החברה כי רשמה הצלחה נוספת בניסויים הקליניים בשלב I/II לטיפול במחלת האנמיה. החברה צפויה להציג את תוצאות הניסויים במהלך הכנס השנתי של האיגוד האמריקני לנפרולוגיה (תורת הכליות) - כנס שנחשב לגדול בעולם בתחומו - שיתקיים ביום שישי הקרוב, וישמש כאמצעי שיווק נוסף של ניסיון ההנפקה.

גייסה באג"ח

ועד שהחברה תצליח לשכנע את ציבור המשקיעים האמריקני בצדקתה, ממשיכה מדג'ניקס "לקבץ נדבות". לפני מספר ימים הודיעה על גיוס מענק בשווי של 244 אלף דולר מפרויקט אמריקני ששמו Qualifying Therapeutic Discovery Project - פרויקט שמסייע לחברות מחקר בעלות מספר עובדים מצומצם שמחקרן מזוהה כבעל פוטנציאל רב. בספטמבר האחרון השלימה החברה גיוס של 4 מיליון דולר באג"ח להמרה.

מדג'ניקס סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד תפעולי של 515 אלף דולר, וזאת הודות להכנסות אחרות בשווי של 1.3 מיליון דולר. בתקופה המקבילה אשתקד עמד ההפסד התפעולי על 2.2 מיליון דולר.