כמו 4 בירות: ניו-יורק תפסיק מכירת משקאות אנרגיה אלכוהוליים

מפיצת הבירות הגדולה במדינת ניו-יורק הסכימה להפסיק למכור את המשקאות הנ"ל בעוד 4 שבועות ■ זאת לאחר שהמשקאות נקשרו למקרים של הרעלות אלכוהול ולמוות

משקאות האנרגיה האלכוהוליים לא ימכרו בניו יורק יותר לאחר שמפיצת הבירות הגדולה במדינת ניו יורק הסכימה להפסיק למכור אותם בעוד 4 שבועות, זאת לאחר שהמשקאות נקשרו למקרים של הרעלות אלכוהול ולמקרי מוות, כך מדווח האתר NY1.COM.

מושל מדינת ניו יורק, דיוויד פטרסון וראש הרשות למשקאות אלכוהולים (SLA) הודיעו היום (א') כי הגיעו להסכם לעצירת מכירת משקאות האנרגיה האלכוהוליים במדינה. SLA מסרה כי היא מודאגת מהשימוש במשקאות עתירי הקופאין בגלל שהם יכולים להכיל אלכוהול בכמות המקבילה ל-4 בירות והם עלולים להוות פוטנציאל לפגיעה.

על פי ההסכם, פיוז'ן פרודקטס, אשר מייצרת את משקה האנרגיה האלכוהולי Four Loko חייבת להפסיק את משלוחי המשקאות לניו יורק עד ליום שישי הקרוב. בנוסף, תממן החברה תוכניות חינוך למניעת אלכוהליזם. ארגון סיטונאי הבירה של מדינת ניו יורק, האחראי למכירתם של 85% ממשקאות האנרגיה מבוססי המאלט גם הוא הסכים להפסיק למכור משקאות אלו במהלך ארבעת השבועות הקרובים.

הצעירים בניו יורק כועסים על ההחלטה לפיה מפיצות הבירות הגדולות ינקו את המלאים שלהם עד ל-10 בדצמבר מאחר והם טוענים שזהו פיתרון זול "לתפוס ראש".

נציין כי ב-4 מדינות בארה"ב כבר הוציאו אל מחוץ לחוק את מכירת המשקאות הללו.