מחר: פרקליטי המדינה יוצאים לשביתה ללא הגבלת זמן

זאת במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו בשל תנאי שכרם ■ ארגון פרקליטי המדינה: "אנו מטילים את האחריות על תוצאות השביתה על משרד האוצר והעובדים בראשו"

לראשונה בתולדות המדינה יחלו מחר (ג') הפרקליטים בשירות המדינה בשביתה, זאת במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו בשל תנאי שכרם.

אתמול (א') קיים ארגון פרקליטי המדינה ישיבה מסכמת לקראת תחילת השביתה, שאמורה להימשך לפי שעה ללא הגבלת זמן.

במסגרת השביתה הפרקליטים לא יתייצבו לעבודה; הפרקליטים לא יתייצבו לדיונים אזרחיים בבתי המשפט, בדיונים שהמדינה היא צד להם, כולל בהליכי בג"ץ; לא יוגשו כתבי טענות, לרבות כתבי הגנה, תצהירים, סיכומים, ערעורים, עררים, כתבי תשובה, תגובות, בקשות, ועיקרי טיעון; במישור הפלילי, הפרקליטים לא יתייצבו לדיוני,ם ולא יוגשו לבתי המשפט כתבי אישום, בקשות חילוט, סיכומים, תגובות, ערעורים, ועררים. הפרקליטים גם לא יתייצבו לדיונים בוועדות שחרורים, בוועדות תכנון ובנייה ועוד.

ארגון הפרקליטים, המתואם במהלכיו עם הסתדרות העובדים החדשה, יקיים ועדת חריגים שתאשר לפרקליטים להתייצב לעבודה במקרים חריגים ביותר.

"אנו מטילים את האחריות על תוצאות השביתה על משרד האוצר והעובדים בראשו", נמסר מארגון הפרקליטים ערב השביתה.

עוד פגישה ללא תוצאות

הערב (ב') התקיימה ישיבה נוספת בין נציגי ארגון הפרקליטים לבין אנשי האוצר, ואולם גם פגישה זו הסתיימה ללא תוצאות.

"הפגישה הוכיחה את שידענו", מסר ארגון הפרקליטים, "שאין לאוצר כל כוונה לנהל משא-ומתן רציני וענייני, וזאת בניגוד לבקשתו של שר המשפטים יעקב נאמן. ארגון הפרקליטים מטיל על האוצר אחריות מלאה על הנזק שייגרם כתוצאה מהשביתה, וקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר המשפטים יעקב נאמן להתערב באופן מיידי".