MTS פנתה לנתניהו: למנוע העברת הרכבת הקלה למדינה

זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן פנתה לרה"מ: ביצוע הפרויקט על-ידינו יכול להתחיל מיידית, להסתיים מהר יותר מכל חלופה אחרת, ולהיות זול בהרבה מהחלופה התקציבית

קבוצת MTS, זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, פנתה היום (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון של הרגע האחרון לעצור את העברת ביצוע הפרויקט לידי המדינה.

בפנייה, עליה חתומים יו"ר הקבוצה ומנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן ומנכ"ל MTS יוחנן אור, נטען כי ביצוע הפרויקט על-ידי MTS יכול להתחיל מיידית, להסתיים בפרק זמן קצר בהרבה מכל חלופה אחרת, להיות זול בהרבה ולגרום מפגעים קטנים משמעותית מהחלופה התקציבית.

כפי שפורסם ב"גלובס" יערוך מחר נתניהו התייעצות בלשכתו לקראת הדיון בממשלה על הצעת המחליטים של משרדי האוצר והתחבורה להלאים את הפרויקט. על-פי ההצעה תועבר האחריות על הקו האדום למשרד התחבורה וביצוע הפרויקט יימסר לידי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הממשלתית.

הסכם הזיכיון עם MTS שנחתם במאי 2007 בוטל באוגוסט האחרון על-ידי המדינה על רקע אי הצלחתה של הזכיינית להגיע לסגירה פיננסית. MTS טענה כי משבר האשראי העולמי מעכב את הסגירה והגישה תביעת פיצויים בהיקף למעלה מ-2.5 מיליארד שקל לבוררים בינה ובין המדינה.

בפנייתה לנתניהו היום קוראת MTS לראש הממשלה להורות לחדש את המגעים בנושא הסגירה הפיננסית באופן שיאפשר להמשיך לקדם את הפרויקט.