התאוששות בצריכה: המכירות הקמעונאיות בארה"ב זינקו 1.2%

מדובר בחודש רביעי ברציפות בו חלה עלייה בנתון זה ■ נתון הליבה, מנוטרל מכירות כלי הרכב, עלה בהתאם לציפיות ב-0.4% ■ מדד האמפייר סטייט ירד למינוס 11.14 נק'

שני נתוני מאקרו חשובים פורסמו היום (ב') לפני תחילת המסחר בוול סטריט, החשוב שבהם, המכירות הקמענאיות היה חיובי בהרבה מהצפי ובעקבותיו התחזקו העליות בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט, לעומתו מדד האמפייר סטייט הפתיע לרעה כשנפל לטריטוריה השלילית.

נתון המכירות הקמעונאיות באוקטובר זינק ב-1.2% לעומת צפי לעלייה של 0.7% ובהמשך לעלייה של 0.6% בחודש הקודם. מדובר בחודש הרביעי ברציפות בו נרשמת עלייה בנתון המכירות הקמעונאיות, מה שמעיד על ההתאוששות הנמשכת בפעילות הצרכנית בארה"ב.

נתון הליבה שאינו כולל את מכירות כלי הרכב עלה בהתאם לציפיות ב-0.4% כאשר נתוני חודש ספטמבר עודכנו כלפי מעלה לעלייה של 0.7% לעומת דיווח קודם על עלייה של 0.6%. כאשר נתוני מכירות כלי הרכב באוגוסט עודכנו כלפי מעלה לעלייה של 0.9%. במונחים שנתיים עלו המכירות הקמעונאיות ב-6.3% בשלושת החודשים האחרונים

נתון נוסף שפורסם היה מדד האמפייר סטייט, המודד את הפעילות היצרנית באיזור ניו יורק בחודש נובמבר אשר ירד למינוס 11.14 נקודות לעומת צפי כי ירד ירידה מתונה יותר ל-11.7 נקודות וזאת לעומת רמה של 16 נקודות עלייה דווח באוקטובר. הירידה שנרשמה בנובמבר היתה הראשונה מאז יוני 2009.

הירידה החדה שנרשמה בהזמנות החדשות, אחד המרכיבים הבולטים במדד, כמו גם הירידה החדה במרכיב המשלוחים הם שגרמו לירידת הנתון הכולל. הירידה מצביעה על החששות בשוק מפני דיפלציה, אליה רמז לאחרונה הפדרל ריזרב.

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט דווח גם כי בהתאם לציפיות עלו המלאים העסקיים בשיעור של 0.9%.