אבן החן היקרה בעולם: יהלום ורוד נמכר ב-45 מיליון דולר

הרוכש הוא לורנס גראף, סוחר תכשיטים לונדוני שרכש את היהלום במכירה פומבית בשוויץ ■ "זה היהלום הנפלא ביותר שראיתי בקריירה שלי"

לורנס גראף, סוחר תכשיטים לונדוני, רכש שלשום (ג') בשווייץ יהלום ורוד תמורת 45.4 מיליון פרנק שוויצרי (45.6 מיליון דולר) - סכום שיא בעבור כל אבן חן שהיא במכירה פומבית.

הצעת המחיר בעבור היהלום הוורוד - שאותה העביר גראף באמצעות הטלפון - היתה גבוהה מאומדן המחיר בסך 27-38 מיליון פרנק של היהלום במכירה הפומבית שערכה סות'בי'ס בז'נבה.

"זה היהלום הנפלא ביותר שראיתי בקריירה שלי", אמר גראף בהודעה שפרסמה סות'בי'ס. הוא כינה את אבן החן "ורוד גראף", הוסיפה סות'בי'ס.

המכירה הפומבית של התכשיטים הניבה סכום שיא של 103 מיליון פרנק. המחירים עלו בגלל הביקוש לאבני חן יקרות כהשקעה, שאותה ניתן להעביר ממקום למקום.

המכון הגמולוגי של אמריקה דירג את היהלום - בן 24.78 קראט בחיתוך ברקת - כ"ורוד עז מיוחד במינו". אספן פרטי הציע אותו למכירה, והוא לא נראה בשוק הפתוח מאז שנרכש מהארי ווינסטון לפני 60 שנה, אמרה סות'בי'ס, הפועלת מניו-יורק.

יהלום ורוד - היהלום היקר בעולם / צלם: בלומברג
 יהלום ורוד - היהלום היקר בעולם / צלם: בלומברג

סגנון מבוקש

"מה שהופך את היהלום לאבן נדירה ביותר הוא השילוב של צבע יוצא דופן וטוהר, יחד עם חיתוך הברקת הקלאסי", נאמר בהודעה שפרסם דייוויד בנט, יו"ר מחלקות התכשיטים של סות'בי'ס באירופה ובמזרח התיכון. "מדובר בסגנון חיתוך שנהוג בדרך-כלל ביהלומים לבנים - סגנון מבוקש מאוד כאשר מדובר בצבעים נדירים, כמו ורוד וכחול".

בדצמבר 2008 שילם גראף 16.4 מיליון ליש"ט (24.3 מיליון דולר) בעבור יהלום אפרפר-כחול בן 35.56 קראט, הידוע כ"יהלום ויטלסבאך", במכירה הפומבית שערכה כריסטי'ס אינטרנשיונל בלונדון. בזמנו היה זה הסכום הגבוה ביותר ששולם אי-פעם במכירה פומבית בעבור אבן חן.