התאוששות בלי יסודות? צניחה בהתחלות הבנייה בארה"ב

בחודש אוקטובר נרשמו 520 אלף התחלות בניה בלבד - לעומת צפי מוקדם ל-590 אלף ■ מדובר בצניחה של 12% ■ מדד המחירים לצרכן רשם עליה של 0.2% בלבד - נמוך מהציפיות

שלל נתוני מאקרו לפני פתיחת המסחר בוול סטריט: ב-15:30 שעוננו פורסמו בארה"ב אישורי והתחלות בנייה לחודש אוקטובר, וכן מדד המחירים לצרכן לאותו חודש.

הנתונים ממשיכים לעבות את החשש בארה"ב כי הצמיחה הנרשמת בשוק האמריקני אינה ברת-קיימא. בסך הכל נרשמו בחודש אוקטובר 520 אלף התחלות בניה - זאת לעומת 590 אלף התחלות בניה בחודש ספטמבר. הצפי המוקדם של אנליסטים בוול סטריט היה ליציבות של 590 אלף התחלות בניה, צפי שכאמור התבדה. מדובר, בשורה התחתונה, בירידה של 11.8% בהתחלות הבניה בארה"ב בחודש שעבר.

מנגד, רשם מדד המחירים לצרכן בארה"ב עליה של 0.2% בערכו - זאת לעומת צפי מוקדם לעלייה של 0.3%. ליבת המדד נותרה יציבה, כאשר הצפי המוקדם היה לעליה של 0.1%.

מייד אחרי תחילת המסחר פורסם דו"ח מלאי הנפט שהראה ירידה חדה של 7.3 מיליון חביות לעומת צפי האנליסטים לירידה של חצי מיליון חביות.

על אף נתוני המאקרו, מתמתנת מעט המגמה החיובית בחוזים העתידיים בוול סטריט וכעת הצפי הוא לעליות שערים של עד 0.3% בפתיחת המסחר בניו יורק.