אפקט ששינסקי: קובי מימון, מבעלי ישראמקו, חזר לישראל

נפגש עם גורמים בכירים בממשלה והזהיר: "הדו"ח יביא את השותפים ב'תמר' להפסיד מכרזים ל-EMG המצרית"

החשש מששינסקי ממשיך להכות גלים אצל המעורבים במניות הגז והנפט ומשיב ארצה שחקן חיזוק מפתיע: קובי מימון, הנחשב לבעל השליטה בפועל בקבוצת נפטא, קבוצת האם של שותפות ישראמקו , שב במפתיע לישראל לפני מספר ימים בעקבות פירסום המלצות ועדת ששינסקי.

מימון התפטר מתפקידו כיו"ר ודירקטור של נפטא לפני כחצי שנה ועזב את הארץ במפתיע במהלך שעורר ספקולציות רבות בקרב משקיעים שטענו כי נטש את החברות בשל חקירות המתנהלות נגדו - ספקולציות שזכו להכחשה גורפת מצד מקורביו של מימון. כיום מצויה החברה בשליטתו של איש העסקים חיים צוף.

ל"גלובס" נודע כי מימון קיים בימים האחרונים פגישות עם גורמים בכירים בממשלה והזהיר אותם מפני ההשלכות של יישום מסקנות דו"ח ועדת ששינסקי על קידוח "תמר".

בנוסף, טען מימון כי הדו"ח עלול להביא לכך שהשותפים ב"תמר" יפסידו בהתמודדות מול ספקית הגז המצרית EMG על הסכם אספקת הגז לקבוצת "החברה לישראל".

מדובר בהסכם ששוויו הכספי נאמד בכ-8 מיליארד דולר והוא כולל את צרכי הגז של מפעלי כימיקלים לישראל, בתי הזיקוק בחיפה ותחנת הכוח הפרטית במישור רותם.

נזכיר כי לאחרונה הודיעו נפטא ונצבא על העסקתו של מימון כיועץ לתקופה של שלוש שנים. על פי פרטי הסכמי הייעוץ, הוא יקבל מכל אחת משתי החברות שכר חודשי בעלות של 6,500 אירו והוצאות שיוציא לצורך ביצוע התחייבויותיו, שלא פורטו. כמו כן, במקרה של עבודה על פרויקטים ייחודיים ומשימות מיוחדות, יקבל מימון תקציב נוסף, שייקבע בינו לבין יו"ר הקבוצה צוף, ומנכ"לי החברות.