דלק קידוחים: "הוחל בבדיקת החלופות הטכניות לייצוא הגז"

אבנר ודלק קידוחים בוחנות את האפשרות לייצוא גז בשתי דרכים עיקריות: צנרת או ניזול הגז ושינועו במצב נוזלי (LNG) במיכליות יעודיות

קידוח "לוויתן 1" מתקדם במהירות וייתכן שכבר בימים הקרובים יגיע המקדח לשכבת המטרה והמשקיעים ידעו אם אכן יש באיזור מאגר גז טבעי בכמויות עצומות (הערכות מדברות על כ-16 TCF).

דלק קידוחים הנמצאת בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה פרסמה העברה את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה.

בין השאר נאמר בדו"ח שפרסמה החברה כי "לאור רזרבות הגז המשמעותיות, שנתגלו בתגלית "תמר", והפוטנציאל הקיים בקידוח לויתן 1 ובשטחי האקספלורציה הנוספים שבבעלות השותפות, בוחנת כיום השותפות אפשרויות שונות למסחור הגז, ובכלל זה את האפשרות לייצוא גז ומכירתו בשוק הבינלאומי".

השותפות בוחנת, בין היתר, את האפשרות לייצוא גז בשתי דרכים עיקריות: צנרת או ניזול הגז ושינועו במצב נוזלי (LNG) במיכליות יעודיות.

בחרה מציינים כי לרוב עלויות התשתיות לשינוע גז בדרכים האמורות הינן גבוהות מאוד. כמו-כן ניתן, בנסיבות מסויימות, להפיק מהגז הטבעי מוצרים שונים, אשר קל יותר לשנעם. לאור האמור, "החלה השותפות בביצוע בדיקות הכוללות, בין היתר, בדיקת החלופות הטכניות השונות לשינוע הגז, והתנאים הכלכליים והאחרים בשווקי היעד האפשריים, וזאת על מנת להגדיר את ההיתכנות הטכנית והאטרקטיביות הכלכלית של החלופות השונות לייצוא של גז טבעי מישראל".

עוד מציינים בדלק קידוחים, בדומה לישראמקו, כי קידוח תמר עתיד להתחיל בהזרמת גז טבעי בחצי הראשון של 2013.

רווחי השותפות ברבעון השלישי של שנת 2010 הסתכמו בכ-18.16 מיליון דולר, לעומת סך של כ-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-3%. הגידול בהכנסות וברווח בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מעלייה משמעותית בהכנסות ממכירת הגז הטבעי לחברת חשמל.

בהכנסות בניכוי תמלוגים נרשם גידול לכ-30.5 מיליון דולר לעומת 25.07 מיליון דולר ברבעון המקביל.

גם אבנר פרסמה הערב את דו"חותיה, מהם עולה כי רווחי השותפות ברבעון השלישי של שנת 2010 הסתכמו לסך של כ-18.7 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-4%.