ביהמ"ש: מיכל אלוני, החשודה בחניקת בנותיה למוות, כשירה לעמוד לדין

אלוני הגיעה הבוקר לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה ■ בפתיחת הדיון התמוטטה, הדיון הופסק ולאחר מכן חודש ■ מעצרה הוארך ב-10 ימים

בבית המשפט השלום בפתח-תקווה התמוטטה הבוקר (ו') מיכל אלוני, האם מרעננה החשודה כי חנקה למוות את שתי בנותיה לפני שבוע וחצי. אלוני הובאה לדיון בהארכת מעצרה, אך בפתיחתו התמוטטה והוצאה מן האולם. הדיון הופסק ולאחר מכן חודש.

הערכה ואבחנה פסיכיאטרית שנערכה לאלוני והוגשה לבית המשפט קבעה כי אלוני כשירה לעמוד לדין. בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה והורה להאריך את מעצרה של אלוני ב-10 ימים נוספים.

השופטת ציינה בדיון כי יש מסוכנות בשחרור החשודה ברצח, ולכן עליה להישאר במעצר. בנוסף אמרה כי קיים חשש כי אלוני תנסה להימלט אם תועבר למעצר-בית.

נוכחים בדיון קראו לעבר אלוני קריאות גנאי כשנכנסה לדיון וכינו אותה "מנוולת " ו"רוצחת".

"לא נשכח אתכן"

בזו אחר זו נקברו בשבוע שעבר נטלי ורוני אלוני, בנות 4.5 ו-6. עשרות בני אדם ליוו אותן למנוחת עולמים בבית-העלמין ברעננה.

אביהן קרא עליהן קדיש בדמעות. ראש עיריית רעננה נחום חופרי ספד, ואחריו נשאה דברים הגננת של נטלי. "איך נפרדים משתי ילדות מתוקות שכמותכן?", שאלה. "אין מילים לבטא את חוסר האונים. לא נשכח אתכן לנצח".

"עמוס, חנקתי את נטלי ורוני, בוא הביתה"

אביהן של הבנות שיחזר לפני הלוויה את רגעי האימה שעברו עליו - מהרגע שהתבשר על-ידי מיכל, ועד מציאת גופותיהן במיטה."קיבלתי טלפון ממיכל, ובהתחלה לא ייחסתי לכך חשיבות", אמר אלוני. "לפעמים באה לה הג'ננה, והיא היתה מרימה לי טלפון בלי הפסקה".

לאחר מכן גולל אלוני את הרגעים בהם התבשר על מות בנותיו. "שמעתי צעקות מעבר לקו. מיכל אמרה לי: 'עמוס, חנקתי את נטלי ורוני למוות, בוא הביתה'. לא האמנתי. חשבתי שנפערה תהום מתחת לרגליי".

"אמרתי לה: 'מה, את צוחקת עליי, מה את נורמלית?'", המשיך אלוני. "נסעתי הביתה, פתחתי את דלת החדר וראיתי את שתי הילדות שכובות בסדר מופתי. עיניהן פקוחות. תפסתי את הידיים של רוני הקטנה, היא היתה קרה. רצתי להזעיק את מד"א, ושאלתי את אחיה של מיכל, דני, שהיה בדירה גם כן: 'איפה היית כל היום?'".

על הדקות הבלתי נתפסות שאחרי הבשורה הוסיף אלוני לספר: "בזמן שאני מתקשר למד"א, רצה אחרי מיכל בכל הבית. היא צעקה שהיא רוצה להתאבד וניסתה לקחת ממני את האקדח שלי".