סוכם: חלק ניכר מעובדי רשות השידור יהיו בדרגת מנהלים

כך עולה מהבנות אליהן הגיעו האוצר וההסתדרות בסוף השבוע ■ ההחלטה על יישום שעון הנוכחות נדחתה לדצמבר ■ הוחלט על ירידה של 8% בשעות הנוספות לעובדים במגזר ההנדסה

הרוב המוחלט של העיתונאים וכ-50% ממגזר הטכנאים ברשות השידור יקבלו דירוג מנהלים במסגרת הרפורמה הצפויה. ל"גלובס" נודע כי כך עולה מהבנות אליהן הגיעו אנשי האוצר וההסתדרות בסוף השבוע האחרון.

עם זאת, נודע כי חרף הודעת האוצר על התקדמות משמעותית בהבנות לקראת הרפורמה, אמרו ל"גלובס" בכירים בקרב טכנאי הרשות כי אינם חשים בנוח לנוכח ההבנות, וכי מדובר ב"שחיקה מאסיבית" של התנאים.

ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן; יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן; מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר; וסגן הממונה על התקציבים באוצר, ברק שטרוזברג.

לפי הודעה שיצאה בתום הישיבה, נמסר כי "בפגישה סוכם כי בכוונת הצדדים לחתום תוך שבועיים על ההסכמים הקיבוציים אשר מסדירים את הרפורמה ברשות השידור".

כמו כן, לאור זאת הודיע הממונה על השכר כי ההחלטה בדבר יישום שעון נוכחות נדחתה לראשית חודש דצמבר.

במסגרת ההבנות, 50% מעובדי ההסתדרות ברשות יגיעו עם יישוב הרפורמה לדירוג מנהלים (14). רק בקרב טכנאי הטלוויזיה מדובר בלמעלה מ-40 עובדים. אלה יצטרפו לכמעט כל העובדים הנמנים עם מגזר העיתונות וההפקה, במסגרת הבנות שהתקבלו מוקדם יותר.

כמו כן, הוחלט על ירידה של 8% בסל השעות הנוספות לכל עובד שיתווספו לאנשי הדרגות הנמוכות במגזר ההנדסה.

אחת הביקורות כלפי המבנה המתוכנן ברפורמה, אשר נחשף לראשונה ב"גלובס", היא כי שדרת ההנהלה בו רחבה ביותר, ואילו מקומם של העובדים בפועל צומצם משמעותית.

ערב סיכום ההסכם הארצי לפני כשבועיים, ביקש יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מהממונה על השכר, אילן לוין, לדחות החלטתו בעניין הפעלת שעון נוכחות וטיפול בחריגות השכר, על מנת שהצדדים ינסו להגיע להסכמות בנושאים שבמחלוקת.

לפי האוצר, הפגישה ביום חמישי בערב התקיימה לבקשתו של שטרוזברג כדי לתאם את לוחות הזמנים ולהבהיר כי ההסדרים שסוכמו הינם סופיים.