הדולר היציג התחזק 0.6% ל-3.643 ש'; האירו נחלש 0.5%

שערו היציג של האירו נקבע ב-4.934 שקלים ■ באירופה מודאגים מהמשבר באירלנד, באסיה החשש מהתקיפה על דרום קוריאה ■ בישראל נותרה הריבית על 2%

זירת המט"ח המקומית הושפעה היום (ג') מהנעשה מעבר לים וזאת, לאחר שאתמול הותיר בנק ישראל את הריבית הבסיסית במשק על 2%. הדולר גילה עוצמה מול השקל ובעת קביעת השערים היציגים ע"י בנק ישראל רשם התחזקות של 0.635% ונקבע ב-3.643 שקל לדולר, זאת בעוד ששערו של האירו היציג נחלש בשיעור של 0.544% ונקבע ב-4.9344 שקלים. נציין כי היום גם פקעו בבורסה בת"א אופציות המט"ח לנובמבר.

בזירת המט"ח הגלובלית מתחזק הדולר מול מרבית המטבעות המובילים, נציין כי בכל פעם שגוברת חוסר הבהירות ועולה רמת הפחד בשוקי המניות, מתחזק הדולר על חשבון המטבעות האחרים. היום משפיעה לרעה על האווירה בשוק החששות מפני התלקחות בין צפון קוריאה לדרומה ומשבר החובות באירלנד מטיל צל כבד על השווקים באירופה, כאשר ספרד עומדת על הכוונת כמועמדת הבאה לפגיעה ממשבר חוב. האירו מאבד כ-0.5% ונסחר תמורת 1.353 דולר.

כאמור, מגיב שוק המטבעות להתפתחויות האחרונות במזרח, לאור התקיפה של צפון קוריאה על דרום קוריאה שהתרחשה הבוקר. "הין היפני והוואן הקוריאני יחלשו מול הדולר בטווח המיידי כיוון שהדולר נחשב בעיני המשקיעים למטבע בטוח יותר", ציין יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו. "לפי שעה נראה שכל עוד האירוע לא יחרוג מתקיפה קונבנציונלית יחידה לא יהיו שינויים בטווח הארוך", סיכם פריימן.

נציין כי אתמול החליט הנגיד פישר אמנם להותיר את הריבית במשק על כנה ברמה של 2%, אך בחר בצעד של הידוק מוניטארי כשהחליט להגדיל את המרווח סביב ריבית בנק ישראל (הפרוזדור) שהבנקים המסחריים לווים מבנק ישראל ב-0.25% ל-0.5%. מדובר בחלון האשראי והפיקדונות של בנק ישראל לבנקים המסחריים, אשר יעלה כעת ל-2.5%.

"חוסר הוודאות ביחס להתמדת הצמיחה בישראל, הנובעת מאי ודאות בביקושים העולמיים, עדיין מהווה גורם סיכון משמעותי", נכתב בהחלטת הריבית. במקביל לא הביע הבנק חשש מפני אינפלציה: "האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים נמצאת בתוך היעד ולפי תחזיות החזאים וחטיבת המחקר צפויה להיות מעט מעל הגבול העליון במחצית הראשונה של 2011 ולחזור לתוך היעד בהמשך השנה". יעד האינפלציה של בנק ישראל הינו 1%-3%.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]