אסם רכשה את מלוא השליטה בטבעול תמורת כ-468 מיליון שקל

הנתח שנרכש מקיבוץ לוחמי הגיטאות הינו 42% מטבעול, והוא משלים ל-100% את הרכישה הקודמת שביצעה אסם, אשר הקדימה כעת את מימוש האופציה שהיתה מתוכננת ל-2013

אסם רוכשת את השליטה המלאה בחברת טבעול בתמורה ל-468 מיליון שקל. החברה רוכשת מקיבוץ לוחמי הגטאות את יתרת המניות בחברת טבעול, העומדת על 42% ממניות החברה.

עם ביצוע מהלך זה הגיעו היום (ג') אחזקותיה של אסם בטבעול לאחזקה מלאה של 100%.

יצוין כי חברת טבעול עצמה מחזיקה 100% מהבעלות והשליטה בטבעול אירופה, סלטי צבר בישראל וטרייב בארה"ב, כך שאסם תחזיק בעקיפין ב-100% מחברות אלה.

בהתאם להוראות החוזה, אסם תשלם לקיבוץ סך כולל של 468.456 מיליון שקל, כאשר מתוכן שולם במעמד חתימת החוזה סך של 208.641 מיליון שקל, והיתרה תשולם בשני תשלומים שנתיים צמודים למדד ונושאים ריבית.

במסגרת החוזה התחייב הקיבוץ שלא להתחרות בטבעול במשך 3 שנים ממועד חתימת החוזה.

בנוסף, במסגרת החוזה הותאמה מערכת ההסכמים בין החברה והקיבוץ (הסכמי שכירות על מקרקעי הקיבוץ, הסכמי שירותים הניתנים על-ידי הקיבוץ לטבעול וכיוצ"ב) למצב החדש.

הגדלת האחזקה בטבעול ל-100% מאפשרת לקבוצת אסם להמשיך ולממש את תוכניות ההתרחבות שלה בתחום תחליפי הבשר ובתחום הסלטים - הן בישראל, הן באירופה והן בארה"ב, וכך להנות ממלוא הפוטנציאל של התרחבות זו.

עם ביצוע המהלך מקדימה אסם את רכישת טבעול שתוכננה בעבר ל-2013, לאחר שהודיעה על כוונתה זו במארס השנה. הקדמת המועד למימוש האופציה והשלמת הרכישה מדגישים את התנופה שבה מקדמת הקבוצה את פיתוח מנועי הצמיחה שלה הן בארץ והן מחוץ לישראל.

בשנתיים האחרונות ביצעה אסם שורת צעדים לפיתוח הפעילות הבינלאומית בשניים מהתחומים שבהם יש לה יתרון יחסי מובהק: הסלטים, באמצעות צבר, ותחליפי הבשר, באמצעות טבעול.

באוגוסט 2008 רכשה אסם את חברת טרייב, הפועלת כחלוצת תעשיית החומוס בארה"ב מאז 1993. מספר חודשים לאחר מכן רכשה את חברת תחליפי הבשר האמריקנית פודטק, כהמשך טבעי לאסטרטגיית ההתרחבות של טבעול בעולם. אסטרטגיה זו באה לידי ביטוי בהקמת מפעל טבעול בצ'כיה, רכישת מותג הלסנס קוק בשבדיה, החדירה המוצלחת לשוקי מערב אירופה וכאמור רכישת פודטק, שנתנה לטבעול פלטפורמה לפריצה לשוק תחליפי הבשר בארה"ב.

באוגוסט 2009 הודיעה אסם גם על רכישת חברת ירדן אנגליה, המשרתת אף היא את אסטרטגיית הצמיחה השווקים בינלאומיים ומייצרת את התשתיות הנחוצות לפיתוח פעילות ממותגת בשוק הסלטים באירופה. טבעול פעילה היום ב-3 יבשות - אסיה, אירופה ואמריקה.