למרות ההתקדמות במו"מ: שביתת הפרקליטים תימשך מחר

(עדכון) - בתום פגישה בת כ-5 שעות שקיים ארגון פרקליטי המדינה עם הממונה על השכר אילן לוין, בתיווך עופר עיני, הודיע ארגון הפרקליטים כי "טרם נמצאה הנוסחה שתביא לסיום השביתה"

שביתת הפרקליטים בשירות המדינה תימשך גם מחר (ד') - כך התברר הערב (ג') בתום פגישה בת כ-5 שעות שקיים ארגון פרקליטי המדינה עם הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, בתיווך יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

אף שהמחלוקות בין הצדדים הצטמצמו מאוד במהלך הדיון, והאוצר הראה נכונות לקיים משא-ומתן בנוגע לדרישות השכר והתנאים של הפרקליטים, הודיע הערב ארגון הפרקליטים כי "טרם נמצאה הנוסחה שתביא לסיום השביתה". לפיכך, שביתת הפרקליטים הנמשכת מזה שבוע תימשך גם מחר.

כזכור, ביום שלישי שעבר פתחו הפרקליטים בשירות המדינה בשביתה ללא הגבלת זמן, לראשונה בתולדות המדינה, זאת במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו בשל תנאי שכרם.

במסגרת השביתה הפרקליטים לא התייצבו לעבודה לדיונים אזרחיים בבתי המשפט, בדיונים שהמדינה היא צד להם, כולל בהליכי בג"ץ; לא הוגשו כתבי טענות, לרבות כתבי הגנה, תצהירים, סיכומים, ערעורים, עררים, כתבי תשובה, תגובות, בקשות, ועיקרי טיעון; במישור הפלילי, הפרקליטים לא התייצבו לדיונים ולא הוגשו לבתי המשפט כתבי אישום, בקשות חילוט, סיכומים, תגובות, ערעורים, ועררים. הפרקליטים גם לא התייצבו לדיונים בוועדות שחרורים, בוועדות תכנון ובנייה ועוד.

עם זאת, ארגון הפרקליטים, המתואם במהלכיו עם הסתדרות העובדים החדשה, קיים ועדת חריגים שאישרה לפרקליטים להתייצב לעבודה במקרים חריגים ביותר.