מדיניות של כיבוי שריפות

"הצילו", עונה חדשה, ד' 22:05, "הוט 3"

אחרי שגמרנו להתפעל (בצדק מוחלט אגב) מהזכייה של "רמזור" בפרס "האמי הבינלאומי", אפשר להתפנות לסדרה שזכתה באמי האמיתי: דניס לירי הוא טומי גאווין, כבאי שנושא בזיכרונו את הטראומה מה-11 לספטמבר 2001, ומי שיחד עם חבריו הכבאים מציל מדי יום אנשים ממצוקה, בעוד חייו שלו הופכים לבעייתיים יותר ויותר, עד שנדמה כי המילה "הצילו!" מכוונת יותר לגיבור ופחות לאלו שנזקקים לשירותיו.

אני מודה שאהבתי את הסדרה הזאת כבר מצפייה ראשונה, ולו רק מפני שהכניסה בחזרה את הכבאים לגלריית הדמויות של הגיבורים הפוטנציאלים, כפי שהיה בילדותנו. מעבר לכך, מדובר בדרמה מסוגננת, לא שגרתית ומשוחקת היטב.

קדחת בצלחת 2

"כלבוטק", ג' 21:00, ערוץ 2

את המלצות הטלוויזיה של הערב, אני חייב לפתוח בהתנצלות: בטעות סברתי כי "כלבוטק" תקיים את אשר הבטיחו קדימוניה, עם תחקיר שיגרום למזון להיתקע בגרוננו. אני מודה שציפיתי מינימום למשהו שייראה איך מייצרים פסטרמה מחתולים או מים מינרליים ממי שופכין. ומה קיבלנו בסוף? תחקיר רדוד שממנו עלה שבג'חנון ובורקס יש מרגרינה - ומרגרינה זה לא בריא. וואו! ובכן, אני לא אתפלא אם בקרוב ייחשפו ב"כלבוטק" התחקירים המדהימים שיוכיחו שקולה מזיקה לשיניים, עישון לריאות, אלכוהול לכבד וחיי נישואין לשמחת החיים. עכשיו ספרו לנו משהו שאנחנו לא יודעים.

יש חיים אחרי גיל 40

"להציל את גרייס", עונה 3, ד' 22:00, "יס דרמה"

לא רק דניס לירי חוזר אלינו הערב לעונה חדשה, אלא גם הולי האנטר המצוינת, בעונה אחרונה של "להציל את גרייס". עלי להודות שסדרות מתח אינן הז'אנר החביב עלי, אבל ב"להציל את גרייס", על חוקרת מבריקה בעבודתה ומסובכת כמעט בכל פן אפשרי אחר של חייה, צפיתי בהנאה: הולי האנטר מצטרפת כאן לנשים שמכונות בשם הגנרי "עקרות בית נואשות" (בתעשיית הפורנו יש להן כינוי מפורש ודי פופולרי שנמנע מלהזכיר כאן), כוכבות טלוויזיה שמוכיחות שלמרות הקלישאה לפיה "העולם שייך לצעירים", הרי שהעולם האמיתי שייך לנשים בנות ארבעים פלוס.

שיטת המקל והגבר

"צעצוע של גבר", ד' 22:00, ערוץ החיים הטובים

הדרך המהירה ביותר לקריירה טלוויזיונית, היא כנראה השתתפות בתוכנית ריאליטי. הערב מצטרף למועדון הלא ברור הזה שי אראל, זוכה "הישרדות הפיליפינים". אני מודה שאראל לא היה המתמודד החביב עלי באותה תוכנית, ולצערי גם אחרי צפייה בפרק הראשון של "צעצוע של גבר" תוכנית הלייף-סטייל החדשה בהנחייתו, לא שיניתי את דעתי לפיה הדבר הכי טוב בשי הוא אחיו הצעיר, גל, שמשחק כדורגל בשורות אלופת נעוריי, הפועל חיפה.

הסדרה, למקרה שלא הבנתם, מתיימרת להציץ לתוך מוחו של הגבר החדש, בניסיון להבין מה מתחולל בו, ולפחות לפי הפרק הראשון, לא קורה בו הרבה.