מהפך בחברות הסלולר: ינסו להגיע להסכמות עם מירס

ל"גלובס" נודע כי פלאפון, סלקום ופרטנר קיבלו החלטה לנסות ולהגיע להסכמות עם מירס, על כך שהיא תשתמש בשירותיהן במסגרת כניסתה המחודשת לשוק הסלולר

התמונה מתהפכת: החברות הסלולריות מביעות עניין באפשרות של שיתוף רשתות עם מירס. ל"גלובס" נודע כי שלוש החברות הסלולריות הגדולות (פלאפון, סלקום ופרטנר) קיבלו החלטה לנסות ולהגיע להסכמות עם חברת מירס, על כך שהיא תשתמש בשירותיהן במסגרת כניסתה המחודשת לשוק הסלולר.

החברות מכחישות שמתקיימים מגעים רשמיים ואולם מתחת לפני השטח מתנהלות שיחות בין הצדדים, משום שכל אחת מהחברות מעדיפה לראות את הפוטנציאל הטמון בשיתוף פעולה עם מירס במקום לנסות ולהתנגד למהלך ולהיכנס לעימותים עם משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים בעניין.

גורמים הקשורים בעניין מציינים שלאחרונה העבירו שלוש החברות הסלולריות מסרים שלפיהן יהיו מעוניינות לנסות ולסכם על שיתוף רשתות (נדידה פנים ארצית) עם מירס, על רקע החלטת המשרד לכפות שיתוף רשתות עם מפעילי הסלולר החדשים במסגרת מכרז התדרים המתנהל בימים אלה. מירס היא המועמדת החזקה ביותר שמתכוונת להתמודד במכרז.

כפי שפורסם ב"גלובס", בכוונת מירס לפרסם נייר עמדה שבו היא תבקש משלוש החברות הסלולריות הצעות לנדידה פנים ארצית. בנייר העמדה תפרסם החברה את דרישותיה וכיצד היא רוצה שהנדידה תפעל. החברות הסלולריות יצטרכו להגיב על כך ולהיכנס למשא ומתן על המחיר. עוד נודע שחברות סלולריות כבר פנו למירס וביקשו להיכנס איתה למו"מ, אך היא הודיעה שכל עוד לא פרסמה את נייר העמדה שלה לקבלת הצעות, אין על מה לדבר.

פרטנר לא מגיבה

השבוע הוגשו תגובות החברות הסלולריות לשימוע שעורך המשרד בנושא הנדידה הפנים-ארצית. פרטנר הגישה עמדה שלכאורה מתנגדת לנושא הנדידה וברובה הייתה משפטית והעלתה טיעונים על פגיעה בזכות הקניין שלה. פלאפון הגישה תגובה קצרה שממנה עולה שהחברה מבקשת שהמשרד לא יתערב באפיון הטכני של הנדידה וכיצד היא תתבצע, אלא ישאיר זאת למו"מ בין החברות. לדעת פלאפון, אין טעם בקביעה פרטנית טכנולוגית כיצד תתבצע הנדידה, כי כל חברה עובדת לפי אפיונים שונים.

סלקום השיבה למשרד בנייר מפורט וארוך שבו העלתה סוגיות טכנולוגיות וכלכליות באופן מפורט, מכיוון שההיערכות לנדידה מחייבת השקעות מצידה ומצד המפעיל החדש.

נדידה פנים ארצית הוא תהליך שבו מנוי של רשת מסוימת יכול להשתמש ברשת הסלולרית של מפעיל אחר כאשר הרשת המקורית שלו אינה יכולה לספק שירות. הסדר הנדסי שיאפשר לעשות זאת יקל על כניסתו של מפעיל חדש לשוק הסלולרי, משום שיוכל בשנים הראשונות להשתמש בתשתית של מפעיל קיים.