אנגלה מרקל: "ארגון מחדש של חוב לא דרוש כעת לאף מדינה"

אנגלה מרקל בנאום בברלין: "גרמניה מוכנה לפעול בסולידריות עם השותפות האירופיות שלה כדי לשמור על האירו" ■ קוראת ליצירת רשת ביטחון להתמודדות עם בעיות חוב בעתיד

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (ה') בנאום שנשאה בברלין כי גרמניה מוכנה לפעול בסולידריות עם השותפות האירופיות שלה כדי לשמור על האירו, "גרמניה רוצה לראות אירו חזק בשווקים" אמרה מרקל בנאום.

אנגלה מרקל חזרה בנאום היום על קריאתה ליצירת רשת ביטחון קבועה שתיכנס לתוקף בשנת 2013 במטרה להתמודד עם בעיות חוב בגוש האירו בעתיד. קאנצלית גרמניה הבהירה במסר מרגיע כי למרות החששות באירופה מפני משבר חוב באירלנד שעלול להדביק מדינות נוספות במרחב האירו, נכון לעכשיו אף מדינה במרחב האירו לא תידרש לארגון מחדש של חובותיה, כל עוד ההצעה נמצאת בדיון.

כזכור, לפני כחודש הסכימו מנהיגי האיחוד האירופיעל הקמת מנגנון ייצוב חדש שיהווה מעין רשת ביטחון למניעת משברי חוב עתידיים באירופה ויחזיר את אמון המשקיעים באירו ובגוש האירו. התוכנית הפיסקלית החדשה צפויה לקבל אישור במסגרת התכנסות המנהיגים בחודש הבא.

לפי מתווה התוכנית יוקם מנגנון מכני ואוטומטי שיחליף את קרן הייצוב שהוקמה באירופה בהיקף 611 מיליארד דולר שתפוג באמצע 2013, ובמסגרתו יוטלו סנקציות קשות על מדינות שלא ישלטו בגירעונות שלהן ויאיימו על יציבות גוש האירו.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הייתה היוזמת המרכזית לרעיון הפיקוח ההדוק יותר על המערכת הפיננסית האירופית. "אני חושבת שצריך ליצור 'תרבות של יציבות' בגוש, שתתרום גם ללכידות המדינות האירופאיות - ולשם כך צריך חוקים קשים", אמרה מרקל לאחר שהתקבלה ההחלטה על הקמת מנגנון הייצוב מחדש.