זריקת עידוד: המכירות הסלולריות בחג ההודיה קפצו ב-16%

נתונים ראשונים מ"יום שישי השחור" מציגים תמונה מעודדת: המכירות האלקטרוניות זינקו, וגם ערכן הממוצע צמח ■ הסוחרים מעריכים: עלייה של 3%-3.5% נרשמה בקניות ברשתות

על רקע הדאגה הנמשכת במשק האמריקני מהצמיחה המדשדשת ותחילת היישום של תכנית ההרחבה המוניטרית QE2, תקוות רבות הופנו בשבועות האחרונים ל"יום שישי השחור" - היום הידוע ביותר בתרבות הקניות והצרכנות האמריקנית.

יום זה, החל ממש לפני חג ההודיה, נחשב ליום השיא ב"שופינג" החגים של המשפחה האמריקנית, ובמסגרתו נפתחות כל חנויות הכלבו הגדולות במרכזי הערים עם שחר כשהמוני אדם נדחסים אל הדלתות כבר בשעה 5:00, נדחקים בדרך לסיילים.

אם לשפוט לפי נתונים ראשונים וסקרים בקרב הסוחרים שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע, מדובר השנה בהצלחה שעשויה לתרום לסייע ביצירת מומנטום חיובי בשווקים: המכירות המקוונות קפצו ביום המכירות הגדול בכ-16% - כך על פי נתוני חברת קורמטריקס מקבוצת IBM האמונה על מעקב אחר התנועה ברשת.

אם לא די בכך, גם שווי העסקה הממוצעת באתרים קפצה ב-12% לסכום מרשים של יותר מ-190 דולר לעומת כ-170 דולר בלבד בשנה שעברה. הגידול המרשים ביותר, אגב, נרשם בענף התכשיטנות - שם זינק מספר העסקאות המקוונות ב-17.6%.

במקביל, פורסמו הערכות סוחרים בארה"ב בסוף השבוע לפיהן הצפי בסה"כ הוא כי במהלך הסופ"ש פקדו ויפקדו את החנויות השונות בארה"ב 138 מיליון איש - זאת לעומת 134 מיליון בשנה שעברה. מדובר בגידול של כ-3% בתנועת לקוחות ביחס לשנה שעברה. עוד צופים הסוחרים כי מחזור המכירות עצמו יגדל בשיעור של בין 3% ל-3.5% בהתאם. נתון זה מצטרף לגידול של 4% שנרשם במחזור המכירות בסוף השבוע של חג ההודיה בארה"ב בשנה שעברה.