נתניהו: המסתננים מאיימים על מקומות העבודה של הישראלים

(עדכון) - יותר מ-12 אלף מסתננים חדרו לישראל מתחילת השנה וההערכות הן שמספרם עומד על כ-34 אלף איש ■ קנסות כבדים יוטלו על מעסיקים שיעסיקו עובדים בלתי חוקיים

"המסתננים הבלתי חוקיים מאיימים על מקומות העבודה של הישראלים", כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה שדנה בהקמת מתקן כליאה בנגב למסתננים ממצרים, כחלק מתוכנית לעצירת גל המסתננים הבלתי חוקיים לישראל. המתקן שיוקם אמור לאכלס עשרות בני אדם ולספק עבורת את כל צרכיהם הבסיסיים: לינה, מזון, שתיה ושירותי בריאות. מיקומו הסופי טרם נקבע. צוות מיוחד שיוקם לצורך כך יקבע את הפרטים המדויקים.

"שנים דיברו על עצירת גל המסתננים הבלתי חוקיים לתוך המדינה. שנים מדברים, אבל עכשיו לא מדברים. גל המסתננים הולך וגדל, הוא מאיים על מקומות עבודה של ישראליים, הוא משנה את צביון המדינה ואנחנו חייבים לעצור אותו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "איננו מתכוונים לעצור פליטי חרב, אנחנו מאפשרים את כניסתם ונמשיך לאפשר את כניסתם, אבל עלינו לעצור את הכניסה ההמונית של מסתנני עבודה בלתי חוקיים בגלל ההשלכות הקשות מאוד על צביונה ועתידה של מדינת ישראל שגל זה מציב בפנינו", הוסיף.

ראש הממשלה אמר כי בכוונתו להעניש מעסיקים שיעסיקו עובדים בלתי חוקיים. "אנחנו הולכים להטיל קנסות כבדים מאוד ולאכוף אותם על המעסיקים שמעסיקים עובדים בלתי חוקיים. כדי לעמוד בקנסות הללו אנחנו חייבים לתת מענה הומאני לאותם עובדים שייפלטו מהעבודה, לכן אנחנו מתחייבים לתת להם לינה ומזון ושירותי בריאות עד הוצאתם מהארץ, ועל כך נחליט היום המדובר במתקני השהיה שקיימים כמוהם במדינות כמו הולנד, איטליה, ספרד ואחרות", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי בנוסף תפעל הממשלה במישור הבינלאומי, להחזיר את המסתננים למדינות המוצא שלהם ולמדינות ביניים שמשם יעשו דרכם למדינות המוצא. "זוהי תוכנית לאומית משולבת, שאמורה לשנות את הכיוון סוף-סוף לאחר שנים שמדברים על כך, אנחנו עושים כדי לשנות את הכיוון של כניסה המונית לתוך מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה.