עתירה: לא למנות את יאיר נוה לסגן רמטכ"ל בעקבות פרשת קם

בעתירה לבג"ץ מצוטטים דברים שאמר האלוף יאיר נוה לעיתונאי אורי בלאו מ"הארץ", ומהם עולה כי הוא מתעלם מהוראות בג"ץ בעניינים שונים ובהם מדיניות החיסולים של צה"ל

‎‎האם המסמכים שהודלפו מלשכתו של האלוף יאיר נוה, בעת כהונתו כאלוף פיקוד המרכז, על-ידי העיתונאית לשעבר ענת קם - ישבשו את מועמדותו של נוה לתפקיד סגן הרמטכ"ל? אפשרות זו עולה מעתירה שהוגשה היום (א') לבג"ץ על-ידי תנועת "יש גבול", תנועת "גוש שלום", השרה לשעבר שולמית אלוני, חבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי ופעילי שמאל נוספים.

‏לטענת העותרים, המיוצגים בידי עוה"ד עמר שץ ויפתח כהן, מינויו של נוה לתפקיד סגן הרמטכ"ל אינו סביר, ודינו להתבטל.

בעתירה מצוטטים דברים שאמר נוה לעיתונאי אורי בלאו מ"הארץ", ומהם עולה כי הוא מתעלם מהוראות בג"ץ בעניינים שונים, ובהם מדיניות החיסולים של צה"ל. "עזוב אותי מהנחיות בג"ץ", אמר נוה לעיתונאי, "אני לא יודע מתי יצאו הנחיות בג"ץ ומתי לא. אני יודע שסיכול ממוקד מאושר ויוצא נוהל, ואני מקבל את ההוראות מאגף מבצעים".

‏ביום חמישי האחרון הודיע דובר צה"ל כי האלוף נוה מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל במקום אלוף בני גנץ, שכיהן בתפקידו במשך שנה וחצי.

"מתברר כי בעלי תפקידים בכירים ביותר בצה"ל, ובראשם האלוף נוה, שהיה בעת ההיא אלוף פיקוד המרכז", נטען בעתירה, "הפרו לכאורה את הנחיות פסק דינו של בג"ץ, ובתוך כך עברו לכאורה עבירות פליליות מהחמורות הקיימות בספר החוקים הישראלי ובמשפט העמים. כל זאת לא הפריע לשר הביטחון אהוד ברק לבקש מהאלוף נוה לשוב וללבוש מדי צבא ונעליים גבוהות, לענוד את דרגותיו משכבר ולהיכנס לתפקידו". ‏‎‎‏(בג"ץ 8707/10).