הדולר היציג נותר על 3.677 שקלים; האירו ירד ב-0.75%

האירו נקבע על 4.837 שקלים; נחלש גם לעומת הדולר ב-0.3% ל-1.3204 דולר לאירו ■ כלל פורקס: "גוברים הסיכויים שהפד' יפסיק את סבב ההקלות המוניטריות בקרוב

ביומו הראשון (ב') של שבוע המסחר המקומי במט"ח, הדולר והאירו נחלשים אל מול השקל. בנק ישראל קבע את שערו היציג של הדולר בירידה של 0.05% לרמה של 3.677 שקלים. האירו נחלש ב-0.75% לשער של 4.837 שקלים לאירו. מול האירו הדולר דווקא מתחזק - שערו מוסיף כ-0.3% ונסחר תמורת 1.3204 דולר לאירו.

בזירת המאקרו, כלכלני קרן המטבע פרסמו היום את הדו"ח השנתי שלהם על כלכלת ישראל. גם הפעם קיבל הנגיד פישר ביקורת קשה בנושא מדיניות רכישות המט''ח שהוא נוקט זה שנתיים. בנושא זה נכתב כי "התערבות נוספת בשוק המט"ח יכולה לסייע לשמור על תנאי שוק סדירים. אולם לאור זאת שהיתרות, כמו גם ההפסדים הנגרמים מהעיקור של הבנק המרכזי, נמצאים כבר ברמה משמעותית, ולאור זאת ששימוש חד-צדדי מתמשך במכשיר זה מערער את אמינות משטר שער החליפין הנייד, אין הוא מתאים לשמש כאמצעי עיקרי לאיזון בין מטרות האינפלציה והתחרותיות (שמירה על שער חליפין)".

בשבוע שעבר היה מסחר דליל יחסית במט"ח בשל חג ההודיה וביום בסוף השבוע היו האמריקנים עסוקים בקניות לכבוד החגים, יום המכונה "יום שישי השחור". גם באירופה עבדו קשה, שרי האוצר של האיחוד האירופי עמלו כדי לגבש חבילת סיוע לאירלנד לפני פתיחת המסחר הבוקר בבורסות אסיה. חבילה שגובשה תעמוד על סך של 112 מיליארד דולר שיעברו לאירלנד כדי שזו תצליח להתמודד עם החובות העצומים שלה. כמו כן, הכריזה אירלנד על תוכנית קיצוצים ל-4 השנים הבאות בהיקף של 15 מיליארד דולר.

"הדולר רשם את הביצועים הטובים ביותר מזה מספר שבועות מול יתר המטבעות על רקע חוסר הוודאות בעולם ומול השיפור המתמשך בשוק התעסוקה האמריקני, דבר אשר מעלה את הסיכויים לכך שהפדרל ריזרב יפסיק את סבב ההקלות המוניטריות בקרוב", כך נרשם בסקירה היומית של חברת כלל פורקס.

בבנק ירושלים סבורים, כי סביר להניח שהנגיד פישר חושש מהפגיעה בצמיחה (בעיקר על רקע התפתחות המשבר באירופה) יותר ממה שהוא חושש מהאינפלציה בעיתוי זה. "לדידנו העלאת ריבית היא עניין של זמן קצר. נראה שרמות הנוחות של הדולר בתקופה זו הן בין 3.64 ל-3.68 שקלים. פריצה של רמה זו למעלה תהיה על רקע שפל חדש של האירו, כשהמטבע המקומי יתאים עצמו להתרחשויות בעולם". טווח המסחר הצפוי לדולר לדעתם, הוא 3.641-3.715 שקלים.