זהבית כהן תודיע בקרוב: רונן טוב - מנכ"ל פסגות

המינוי הרשמי - בימים הקרובים ■ כיום מכהן טוב כמשנה למנכ"ל מגדל כהן תכהן זמנית כיו"ר פסגות

מנכ"ל אייפקס ישראל, זהבית כהן, צפויה להודיע בימים הקרובים באופן רשמי על מינויו של רונן טוב כמנכ"ל בית ההשקעות פסגות. כיום מכהן טוב כראש חטיבת הלקוחות והמשנה למנכ"ל מגדל. טוב יחליף את המנכ"ל הנוכחי של פסגות, רועי ורמוס, שאותו התחייבה כהן להדיח עד סוף השנה, כחלק מהסכם בינה לפרקליטות לסגירת החקירה הפלילית בפסגות. לגבי מינוי יו"ר חדש לפסגות, כהן עדיין מתלבטת ותמלא את התפקיד בעצמה בחודשים הקרובים.

טוב (46) צמח בענף הביטוח הפנסיוני, הוא מנהל מנוסה וותיק ועד לעת האחרונה נחשב יד ימינו של מנכ"ל מגדל, יונל כהן. בעבר היה מנהל אגף הפנסיה בפיקוח על הביטוח באוצר, מנכ"ל עתודות החדשה מקבוצת כלל ביטוח ומנכ"ל מקפת מקבוצת מגדל. טוב נחשב אחד המנהלים המקצועיים ביותר בישראל בענף הפנסיה; תחום שבו מעוניינת פסגות, שבבעלות אייפקס, להתרחב.

רוצים להתקדם

עם זאת, תפקיד מנכ"ל פסגות עדיין אינו פנוי; ורמוס, באמצעות בא-כוחו עו"ד ניר כהן, מנהל כנגד ההסדר מאבק משפטי, ואף עתר כנגדו לבג"צ. בעתירה עדיין לא ניתנה החלטה. בד בבד החלה אייפקס בהליך פורמלי להדחת ורמוס. בשבוע שעבר זימנה אייפקס את ורמוס פעמיים לשימוע, שאליו לא התייצב בטענה כי מדובר ב"משחק מכור". לטענתו, אייפקס "גיבשה את דעתה מראש, ואף התחייבה בפועל לגבי תוצאות השימוע".

באייפקס דוחים את הטענות של ורמוס, ומתכוונים להתקדם בהליך מינוי מנכ"ל חדש. לטענת הקרן, ורמוס ויתר למעשה על זכות השימוע בכך שלא הגיע בכל המועדים שנקבעו לו. באייפקס מדגישים כי כבעלים של חברה פרטית מותר להם לקבוע מי יהיה המנכ"ל של החברה. באי-כוחה של אייפקס הם עורכי הדין אילנית לנדסמן יוגב ואודי סול, ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

עוד מסבירים באייפקס כי כהן החליטה לסיים את העסקתו של ורמוס ללא קשר להסדר עם הפרקליטות, ותעשה כן גם אם ההסדר יבוטל. זאת, משלוש סיבות שפירטה אייפקס בתשובתה לבית המשפט בעתירת ורמוס. להערכתה, סיבות אלו מונעות מורמוס להיות כשיר (ABLE) למלא את תפקיד המנכ"ל:

1. לנוכח חקירת רשות ניירות ערך וההאשמות הפליליות נגדו, נפגעו המוניטין של ורמוס ויכולתו לייצג את פסגות כלפי פנים או כלפי חוץ.

2. החקירה מטילה מגבלות על ורמוס, אשר נאלץ להקדיש זמן וכוחות נפש כדי להתמודד עם חקירה פלילית בחשדות חמורים. קל וחומר אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום.

3. חלק משמעותי מתפקידו של מנכ"ל הוא יכולתו לקיים מערכת יחסים תקינה ושוטפת עם הרגולטורים, לרבות רשות ניירות ערך. יכולת זו נפגעה קשות, שלא לומר נכחדה כליל, עקב היותו של ורמוס נתון בחקירה פלילית.