"ישראל היום" יוצא נגד קמפיין שכותרתו "ישראל מחר"

מדובר בקמפיין של ארגון "וואן וויס", שעלה באמצעות משרד הפרסום "דה בריף" בניהולו של נמרוד ניר, בן למשפחת מוזס, בעלי "ידיעות" ■ ניר: "העיתון מתנגח בנו מסיבות פוליטיות"

החינמון "ישראל היום" דורש להוריד קמפיין של ארגון "וואן וויס" הנושא את השם "ישראל מחר", ובוחן צעדים משפטיים נגד הארגון ונגד משרד הפרסום.

לדברי מנכ"ל הפרסום "דה בריף" שמוביל את הקמפיין, נמרוד ניר, "לצערי 'ישראל היום' בחרו להתנגח בנו ודורש להוריד את הקמפיין בגלל האג'נדה הפוליטית של העיתון".

ניר הוא בנה של ג'ודי שלום-ניר-מוזס ואחיינו של נוני מוזס, בעלי השליטה בעיתון "ידיעות אחרונות". ניר סירב להתייחס לשאלה האם לדעתו הזיקה ל"ידיעות" היא זו שהביאה לדרישה של העיתון המתחרה.

ארגון "וואן וויס" מבקש "לחזק את הקולות המתונים" בציבוריות הישראלית ולספק להם מעין הצצה לאופן שבו הם יכולים להשפיע על המציאות בארץ בשנת 2018. על כן שלח הארגון 100 גיליונות של עיתון הנושא את השם "ישראל מחר" ל-100 דמויות ציבוריות. לוגו העיתון עשוי להזכיר את הסמליל של "ישראל היום", ובכותרת כל עיתון משורבב שמו של איש הציבור שקיבל אותו כאילו הוא "הביא את השלום". לכל אותם אישי ציבור נפתחו גם עמודי פייסבוק פיקטיביים עתידיים.

קמפיין ישראל מחר
 קמפיין ישראל מחר

לדברי ניר, למרות שבחודשיים האחרונים הקמפיין היה באוויר, באחרונה הוא קיבל שיחות טלפון מבכירים ב"ישראל היום" שדרשו להוריד את הקמפיין לאלתר.

גורמים ב"ישראל היום" אמרו כי "זכות הבעת הדעה שמורה לכל גורם, אך עם זאת בעיתון רואים בחומרה את השימוש בזכויות ובסימני המסחר של 'ישראל היום', והנושא הועבר לבדיקה משפטית".