ניוז קורפ בוחנת שוב את מכירת הרשת החברתית מייספייס

עשויה גם להכניס שותף ■ ברשת החברתית מבקרים 60 מיליון גולשים מדי חודש ■ ב-2005 רכשה ניוז קורפ את מייספייס תמורת 585 מיליון דולר

תאגיד התקשורת הבינלאומי ניוז קורפ , המחזיק בבעלות על הרשת החברתית מייספייס, אינו פוסל את האפשרות של מכירתה - כך אומר סמנכ"ל התפעול, צ'ייס קארי.

השקה מחודשת מוצלחת של הרשת החברתית, בה מבקרים 60 מיליון גולשים מדי חודש, עשויה לסלול את הדרך למכירה מלאה או חלקית של מייספייס, אמר קארי, שהדגיש כי מדובר בשתי אפשרויות בלבד מתוך כמה הנבחנות על-ידי ניוז קורפ.

מייספייס, שהייתה בעבר הרשת החברתית המובילה בעולם, לא הצליחה להתמודד עם ההצלחה הסוחפת של פייסבוק, בה מבקרים 151 מיליון גולשים מדי חודש, ושל טוויטר. ב-2005 רכשה ניוז קורפ את מייספייס תמורת 585 מיליון דולר.

"יש 20 דברים שאותם ניתן לעשות עם מייספייס, אבל זה לא אומר שאכן נעשה אותם", אמר קארי אתמול (ב') במסגרת כנס התקשורת העולמי של רויטרס הנערך בימים אלה בניו-יורק.

בין ההערכות שהועלו גם שותפות אפשרית בין ניוז קורפ לבין חברת אינטרנט דוגמת יאהו או AOL, בבעלות על מייספייס. קארי ציין כי מיזוג אפשרי של מייספייס אל תוך חברה אחרת "עלול היה להיות תהליך מסובך אם היה מתרחש לפני מתיחת הפנים של האתר", הוסיף.

מוקדם יותר החודש הושק אתר מייספייס מחדש, וכעת הוא מגדיר את עצמו כאתר בידור חברתי ולא כרשת חברתית. האתר אף משתף פעולה עם המתחרה פייסבוק בתחומים מסוימים, ומאפשר למשתמשים לחלוק את תחומי העניין שלהם ממייספייס גם בעמודי הפרופיל שלהם בפייסבוק.

קארי סירב לפרט מתי להערכתו מייספייס תשוב להיות רווחית, אולם ציין כי זהו עניין של כמה רבעונים ולא של שנים.