שופרסל ורבוע כחול מציעות מבצעים במחירי הפסד

הרקע: צמיחת הרשתות הפרטיות וקיפאון במכירות הרשתות הגדולות ■ שופרסל: רבוע כחול הקדימה אותנו על בסיס מודיעין עסקי שגוי ■ רבוע כחול: שופרסל בלחץ מהתחזקות מגה בול

קרב תדמיתי או ביטוי ללחץ? הקיפאון במכירות בחנויות זהות מניע את שתי רשתות השיווק הגדולות, שופרסל ורבוע כחול, למלחמת מחירים צמודה.

בימים האחרונים החלו שופרסל ורבוע כחול להציע, האחת אחרי השנייה, את אותם מבצעים תוך גיבוי פרסומי רחב. בעוד שאמש (ג') יצאה מגה בול עם פרסום במסגרתו הציעה 5 ק"ג של חלקי עוף טרי ב-100 שקל, החלה שופרסל היום (ד') להציע את אותו המבצע ב-10 שקלים פחות.

גם הבטחתה של מגה בול למחיר של 3.99 שקל לק"ג על מגוון ירקות ופירות (2.99 שקל לחברי מועדון) זכתה לתגובה מיידית של שופרסל, שכבר אמש עלתה עם קמפיין במסגרתו הציעה מגוון ירקות ופירות דומה ב-1.99 שקל לק"ג בכל הרשת.

בכל מקרה, ברוב המקרים מדובר במחירים הפסדיים.

בהשראת הקיפאון במכירות

למרות שעל פניו נראה כי הקרב ניטש בין שופרסל לרבוע כחול, הרי שבשוק מעידים כי הוא מכוון לא פחות גם כנגד השוק הפרטי והרשתות הבינוניות, וזאת על רקע הקיפאון שמציגות שתי הרשתות במכירות.

לשם המחשה, נציין כי ברבעון השלישי השנה רשמה שופרסל צמיחה מינורית של 0.4%, במקביל לקיפאון במכירות בחנויות זהות. רבוע כחול רשמה אף היא קיפאון במכירות חנויות זהות (0.2% ) ושחיקה של 0.3% במכירות הכוללות של הרשת.

באותה תקופה ממשיכות הרשתות רמי לוי שיווק השקמה, מחסני כמעט חינם ורשתות פרטיות אחרות לפתוח סניפים ולצמוח במכירות. לשם השוואה, נציין כי ברבעון השלישי השנה צמחו מכירות רשת רמי לוי ב-18.9%, כאשר הצמיחה בחנויות זהות עמדה על 3.2%. במחסני כמעט חינם רשמו צמיחה של 44% במכירות הכוללות ו-8.4% במכירות חנויות זהות.

בשופרסל טענו היום כי יזמו את מבצע הירקות והפירות ללא קשר לרבוע כחול, וכי רבוע כחול הקדימה אותם על בסיס מודיעין עסקי שגוי שהיה לה על המבצעים המתוכננים בשופרסל. באשר למבצעים על חלקי העוף אומרים בשופרסל: "אכן מגה בול עלו עם מבצע 5 ק"ג ב-100 שקל, ובגלל שאנחנו מתחייבים להיות יותר זולים, עלינו עם 5 ק"ג ב-90 שקל".

ברבוע כחול, לעומת זאת, טוענים כי שופרסל בלחץ מהתחזקותה של מגה בול. "אנחנו מזהים ש-60%-70% מהלקוחות החדשים שלנו במגה בול מגיעים משופרסל דיל", אומרים ברשת. בשתי הרשתות מודים כי השוק הפרטי צומח בקצב גבוה.

ברשת ויקטורי, יש לציין, פתחו במבצעים הללו כבר ביום ראשון השבוע.

"היום המלחמה היא לא שופרסל נגד רבוע כחול, אלא כולם נגד כולם במגרשים הביתיים. זה כבר הפך לקרב לוקאלי ולא קרב ארצי", אומר אייל רביד, מבעלי רשת ויקטורי.