מתחת לראדר פועלים בישראל קמעונאים קטנים ובינוניים המגלגלים יחד מיליארדי שקלים בשנה ■ המכירות בסניף בודד של חלק מהרשתות הקטנות עוברות את המכירות של הסניפים ברשתות הגדולות ■ "גלובס" מסמן 10 רשתות כאלה
לפי סקר החברות המובילות של "גלובס" באמצעות מכון שריד, לקוחות רמי לוי הכי מרוצים מהמחירים, אך לקוחות חצי חינם הכי מרוצים בדירוג הכללי ■ הרשתות הגדולות מגה ושופרסל מפסידות במרבית המקרים לעומת הרשתות הפרטיות
אשדוד ובאר-שבע יהפכו בשבועות הקרובים לערי מלחמה צרכנית, עם כניסת רשתות שיווק פרטיות נוספות למרחב הצפוף ממילא ■ הרשתות מבטיחות מלחמה ללא פשרות, מצהירות כי יורידו מחירים "כמה שצריך" ומוכנות לחתוך את הרווחים
העם שרוצה צדק חברתי יוותר על מדיניות רווחה, כי הוא רוצה בעיקר 20% הנחה
החרפת התחרות היא תגובה למהלך האסטרטגי שבו נקטה שופרסל להסבת 32 סניפים לשופרסל דיל ■ המהלך פתח מוקדי תחרות חדשים במקומות בהם שלטו הרשתות הפרטיות
הרקע: צמיחת הרשתות הפרטיות וקיפאון במכירות הרשתות הגדולות ■ שופרסל: רבוע כחול הקדימה אותנו על בסיס מודיעין עסקי שגוי ■ רבוע כחול: שופרסל בלחץ מהתחזקות מגה בול
80% מהמכירות בשופרסל ו-55% מהמכירות ברבוע כחול מתבצעות דרך מועדוני הלקוחות, שמעניקים קופוני הנחה אישיים שהם תוצאה של מעקב אחר מאפייני הקנייה ■ ברשתות הפרטיות לא נשארים חייבים ונערכים למלחמה
לא פחות מ-50 סופרמרקטים נפתחו מתחילת 2009, ומספר דומה צפוי להיפתח עד 2011 ■ בעוד שהצרכן נהנה מהתחרות הגוברת - הפדיון למ"ר יורד, והריווחיות נשחקת עד כדי סיכון יציבותם של השחקנים הקטנים בשוק
רשת מחסני מזון מונה שני סניפים בקריית-אליעזר בחיפה ובטירת-הכרמל ■ לפני כ-8 חודשים רכשה פרש מרקט סופרמרקט באזורי חן בת"א - וכעת תמנה 7 סניפים
משרד התמ"ת פירסם באופן רשמי את צו ההרחבה בענף רשתות המזון, וזאת למרות שהוגשה בעניין עתירה לבג"ץ ■ המשמעות: ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות לשופרסל ורבוע כחול יזכה למעמד של חוק
הרשתות השותפות ליוזמה הן מחסני כמעט חינם, מחסני השוק, מחסני להב, א.ב.א ויקטורי, סופר דוש ויינות ביתן ■ הקמת הארגון עשויה לאפשר לרשתות הפרטיות לעקוף את צו ההרחבה להסכם הקיבוצי ברשתות השיווק
הרשתות הפרטיות טוענות בעתירה נגד שר התמ"ת: "צו ההרחבה הוא כלי שרת בידי רשתות הענק לחיסול התחרות"
פנו לשר התמ"ת בדרישה לבטל את צו ההרחבה בענף ■ טוענות: התוספות שבהסכם יהוו גידול של 32% בעלות ההעסקה של עובד
רני צים, מבעלי רשת כמעט חינם: "שופרסל ורבוע כחול רצו ליצור מצב שהרשתות הפרטיות יהיו כבדות מבחינת עלויות" ■ החלת תנאי ההסכם הקיבוצי תביא לפגיעה ישירה ברווחיות התפעולית של הרשתות הפרטיות
שר התמ"ת חתם על צו ההרחבה ברשתות השיווק, שיעניק לעובדי הרשתות את כל ההטבות והתנאים של הסכם קיבוצי ■ הישג לשופרסל ורבוע כחול שדחפו את המהלך ■ הצו ייכנס לתוקף בעוד שבועיים
מטרת ההסכם היא להשוות את תנאי העבודה של העובדים בכל הענף וליצור תחרות שווה של המעסיקים מבחינת עלות העבודה ■ הממונה על יחסי העבודה במשק: "לא טוב שתחרות בין עסקים תהיה על גב העובדים"