פיצוי מסלקום: החזר על שיחות ו-SMS בארץ למשך שבוע

הפיצוי, שאינו כולל שיחות בחו"ל וגלישה באינטרנט, יינתן אוטומטית ללא צורך לבקשו ממוקדי השירות ■ שפירא: "אין בסיס לתביעות הייצוגיות נגדנו" ■ להורדה: מצגת ההסבר של סלקום

יממה לאחר התקלה החמורה שגרמה לשיבושים קשים בקרב מאות אלפי לקוחות סלקום , בכירי החברה התייצבו היום (ה') למסיבת עיתונאים נוספת בתל-אביב. אתר "גלובס" העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי החל מהשעה 15:30 לערך.

במסיבת העיתונאים נשאו דברים: יו"ר סלקום עמי אראל, המנכ"ל עמוס שפירא וסמנכ"ל הטכנולוגיה ליפא אוגמן.

סלקום החליטה להעניק ל-3.3 מיליון לקוחותיה החזר מלא בגין כל השיחות והודעת ה-SMS בארץ, לשבוע ימים שבין 25 בנובמבר עד 1 בדצמבר 2010 כולל. היקף ההטבה מוערך בעשרות מיליוני שקלים. הפיצוי אינו כולל שיחות בחו"ל וגלישה באינטרנט.

המנכ"ל עמוס שפירא הבהיר כי לקבלת ההטבה אין צורך להתקשר למוקדי השירות של סלקום. לדבריו, מודעות שמתנצלות בפני לקוחות סלקום יפורסמו בתקשורת.

יו"ר החברה, עמי אראל, אמר: "אני נמצא בעולם התקשורת כמעט 30 שנה, ותופעות כאלה כמעט שלא קורות. זו תופעה שאנחנו עדיין לא יודעים למה קרתה, וכל אנשי ההנהלה עושים כל שביכולותם כדי שניהול המשבר יהיה בצורה שקופה ומהירה. אני רוצה להאמין שבפעם הבאה שתקרה תקלה כזו כולנו כבר נהיה בבית-אבות".

אראל הוסיף כי "הרשת שלנו בנויה בצורה כזו שאם יהיה פיגוע טרור אמיתי ברשת שלנו, הרשת תוכל לשרוד גם אם היא תחטוף פגיעה ישירה. במקרה הזה המערכת יצאה משליטה, וזה לא קשור לקיבולת שלה ולדרך ההפעלה שלה".

המנכ"ל עמוס שפירא אמר כי "הבטחתי אתמול שנמשיך לדווח בשוטף ללא טיוח. אני רוצה לומר שלא הכול עדיין ידוע לנו - אנחנו ממשיכים לתחקר. לאחר שיחה שלי עם מנכ"ל נוקיה העולמית נשלחו אלינו מהנדסים לשיפור המערכת. איננו רואים את התקלה מאחורינו. המערכת ממשיכה לעבוד במצב של חירום כדי לוודא כי התקלה לא תחזור על עצמה".

"לא החלפתי חולצה מאתמול בערב", אמר שפירא, "מה שעכשיו אנחנו יכולים לעשות הוא לוודא כי התקלה לא תחזור ותהיה מאחורינו. הלקוחות שלנו מבינים שתקלה כזו יכולה לקרות. הם לא יסלחו לנו אם לא נתייחס אליה כתקלה חמורה מאוד ואם לא נפעל בשקיפות מירבית".

לדברי שפירא, "כאשר כינס את מסיבת העיתונאים הראשונה אתמול, כבר היתה ירידה של 50% בהיקף התקלה, אך החלטתי לא דיווח על כך, כי כל עוד יש לי לקוח אחד שחווה תקלה - לא יכולנו לומר שהתקלה מאחורינו".

בשעה 18:30 אתמול הרשת של סלקום כבר חזרה לפעילות תקינה, ולדבריו "כבר הרבה זמן לא שמענו מאיזה שהוא לקוח שיש לו בעיה". בשעה 21:30, לדבריו, הרשת חזרה למצבה הקודם שלפני התקלה.

לדבריו, ממוצע השיחות שלא התקיימו ברשת סלקום בזמן התקלה עומד על 25% בלבד. שפירא אמר כי הוא לא פוסל כל אפשרות לגרימת התקלה - כולל חבלה מכוונת, אך הוסיף כי אין כל אינדיקציה לכך שאכן היתה חבלה כזו.

שפירא טוען כי לא יהיה בסיס לכל התביעות הייצוגיות שהוגשו נגד החברה. "המערכת שלנו מתוחזקת ברמה מצוינת כמו מערכות דומות מובילות בעולם".

שפירא הוסיף, כי נוחי דנקנר, יו"ר IDB, עודכן באופן שוטף לכל אורך שעות התקלה ברשת סלקום.

לדבריו, "הלקוחות כעסו בצדק בתגובות ובטוקבקים, ואין לי שום טרוניה בעניין הזה".

סמנכ"ל הטכנולוגיות ליפא אוגמן אמר כי "גם אני לא הייתי זמין לקבל שיחות בזמן התקלה".

אייל גולדמן, דובר ארגון אמון הציבור, מסר בתגובה לדברי שפירא, כי "הצעד בו נקטה סלקום בהחלטתה על החזר כספי שווה לכלל לקוחותיה אינו מספק. החברה אינה עושה הבחנה בין לקוחותיה השונים, פרטיים ועסקיים, ואינה מכמתת את הנזק הריאלי שנגרם להם על פי מאפייני הפעילות והשימוש היחודיים להם. ההחזר המדובר לא יהווה בהכרח פיצוי הולם לבעלי עסקים רבים שהושבתו מתקשורת פנימית וחיצונית ליום עסקים מלא. נדרשת עבודת ניתוח מקצועית ומעמיקה יותר מזו שנעשתה בשעות ספורות, כדי לנתח את מאפייני הנזקים השונים ואומדנם, ולגבש נוסחת פיצוי הולם".

"ארגון אמון הציבור מגבש נוסחת פיצוי כזו באמצעות צוות מומחים ומזמין את הציבור להיכנס לאתר האינטרנט בכתובת: www.emun.org, לתאר את מאפייני הנזק שנגרם לו ובכך לקחת חלק פעיל בגיבוש נוסחת פיצוי הולמת".

סלקום
 סלקום