במגזר הרוסי מתכוננים לשנה החדשה: 63% יערכו קניות במיוחד

כך עולה מסקר שערך ערוץ 9 באמצעות מכון המחקר "מותגים" ■ וכיצד מגדירים במגזר הרוסי את הישראלים הוותיקים? "רעשנים" ו"חוצפנים" אך "בעלי נשמה טובה"

חגיגת השנה האזרחית החדשה, כך נדמה, הפכה בשנים האחרונות לנוהג יותר מקובל בקרב הישראלים ילידי הארץ. ועדיין, אין מה להשוות זאת עם החגיגות בקרב דוברי הרוסית בישראל.

לפי נתוני סקר שערך ערוץ 9 באמצעות מכון המחקר "מותגים" לקראת השנה האזרחית החדשה, 62.8% מהמגזר הרוסי נוהג לערוך קניית מזון ומשקאות מיוחדת, לעומת 9.7% בלבד מהאוכלוסייה ששפת האם שלהם היא עברית.

גם בקניות גדולות במיוחד לקראת המאורע, בהיקף של 300-500 שקל, נשמר הפער. בעוד בקרב מי ששפת אמו היא עברית רק 4.4% משקיעים סכום כזה כדי לחוג את השנה החדשה, 22.7% מהמגזר הרוסי מבצעים קניות לקראת חגיגת השנה האזרחית החדשה בהיקפי אלה. 2.9% מהמגזר משקיעים אף יותר מ-1,000 שקל לרגל המאורע.

מעבר לריכוז ההוצאות סביב מזון ומשקאות, במגזר הרוסי משקיעים לרגל המאורע גם בקניית מתנות, כאשר 52% מהמגזר ציינו כי הם נוהגים לעשות כך. ואילו מתנות הן הפופולריות ביותר? 24.1% קונים מוצרי קוסמטיקה ותמרוקים, 21.8% קונים מזכרות, 18.6% יביאו במתנה שוקולד, 18.3% ירכשו עבוד יקיריהם בגדים ו-12% יקנו צעצועים.

ומה קורה בהקשר לזה במגזר היהודי? בעיקר לא קורה. 91.1% ציינו כי לא יקנו מתנות. הנותרים מתמקדים בקניית ביגוד, קוסמטיקה, תכשיטים ופרחים.

בסקר נשאלו גם בני המגזר הרוסי על דעתם ביחס לישראלים ילידי הארץ. 16.6% מהם תיארו אותם כ"רעשנים", 15.4% כ"חוצפנים", ו-13.1% היו מפרגנים יותר והגדירו את הצברים כ"בעלי נשמה טובה". 9.5% טענו כי הם "אנשים כמונו", ואין הבדל.