יורד מהאוויר אך לא נמחק: ביפ יהפוך לרצועת לילה בערוץ 2

קשת חשפה את אסטרטגיית המותג "ביפ" לאחר ירידתו מ-HOT ■ תשקיע ב-2011 כ-15 מיליון שקל במותג, שיכלול רצועת טלוויזיה בימי שישי, אתר אינטרנט, חברת הפקה ומועדון סטנד-אפ

שבוע לפני שערוץ ביפ יורד מעל מסך מנויי HOT, זכיינית ערוץ 2 קשת מעלה רצועה חדשה בימי שישי בלילה תחת המותג "לילה ביפ". הרצועה תעלה ב-24 בדצמבר, מיד לאחר תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת". קשת תשקיע ברצועה כ-15 מיליון שקל.

בקשת נחושים להמשיך ולהחיות את המותג "ביפ", ובקרוב יעלה גם אתר הנושא את השם, בנפרד מ-mako, שמפעילה הזכיינית. האתר ירכז קטעי וידיאו ומערכונים עם דגש על יוצרים חדשים, קטעי סטנד-אפ בלעדיים וסדרות קומיות אינטרנטיות. באתר ימשיך להיות משודר ביפ כערוץ סטרים 24 שעות ביממה.

ההשקעה בסך 15 מיליון שקל לשנת 2011 נקבעה על-פי צבר ההזמנות הנוכחי של ביפ. בערוץ אומרים כי סכום זה עשוי לגדול בכפוף למכירת תכנים חדשים במהלך השנה.

בשנה שעברה, תחת החוזה עם HOT, הושקע בתוכן מקור בביפ סכום של כ-11 מיליון שקל, ול"גלובס" נודע כי למרות הפסקת התלות בפלטפורמה הבלעדית בעשור האחרון, תמשיך ביפ להתקיים כחברת-בת עצמאית, עם דו"חות חשבונאים נפרדים מקשת.

כמו כן, קשת החלה להפעיל בימים אלה את "הביפ קומדי בר", מועדון סטנד-אפ בשותפות עם המפיק דורון פרידמן. המועדון נפתח במרתפי הלונדון מיניסטור בתל אביב.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", באחרונה החל ביפ בהפקת שורה של פיילוטים בעבור קשת ופלטפורמות אחרות.

כזכור, בצל אווירה טעונה בין שני גופי התקשורת - קשת ו-HOT - החליטה חברת הכבלים להחליף בינואר 2011 את ערוץ ביפ בערוץ חדש הפונה לאותו קהל יעד, בשם "ערוץ HOT קומדי סנטרל", המופק בבית ענני תקשורת.

"ההתנתקות מהכבלים הכניסה אנרגיה יצירתית וחדשה לביפ וחידדה את ייעודו ותפיסת עולמו", אמר העורך הראשי של ביפ, יובל נתן. "בשנה הבאה נפיק בביפ תכנים מקוריים בהיקף אשר יעלה על השנים האחרונות. זה אומר הכול".

במרכז הרצועה "לילה ביפ" ישודר הלייט-נייט "טלוויזיה במיטבה" בהגשת דודו ארז, שתעסוק באופן סאטירי בתכני הטלוויזיה בישראל ובאופן טבעי בעיקר בתוכניות קשת. לאחר מכן יחל רצף שידורי ביפ אל תוך הלילה עם תוכניות חדשות כמו "מטר שבעים" - תוכנית מערכונים חדשה של שני יוצרים צעירים, נועם שרון וטל רוזנטל; עונה חדשה ל"אל תשאל עם שי שטרן"; ו"נמרוד מחפש עבודה" - סדרה דוקו-קומית עם נמרוד קמר.