אלשיך לשופט יוסף שפירא: "איפה היית עד היום?"

יו"ר נציגות השופטים, ורדה אלשיך, דוחה את הצעתו של השופט יוסף שפירא להעביר את הליך בחירת יו"ר הנציגות מידי 40 חברי הנציגות לכלל השופטים בבתי המשפט

יו"ר נציגות השופטים, ורדה אלשיך, דוחה את הצעתו של השופט יוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים להעביר את הליך בחירת יו"ר הנציגות מידי 40 חברי הנציגות לכלל השופטים בבתי המשפט - כך עולה מהודעת מייל ששיגרה היום (ג') אלשיך לחברי הנציגות, ושהגיעה לידי "גלובס".

אלשיך אף מאשימה את השופט שפירא שהעלה את הצעותיו לשינוי הליך הבחירות רק לאחר שהיא עצמה הציגה את מועמדותה לקדנציה נוספת, ומתנגדת לכל דחייה במועד הבחירות.

חיפזון ובהילות

מכתבה של אלשיך מסמן החרפה נוספת במערכת היחסים בין היו"ר המכהנת לבין הטוען לכתר, והתחממות של מערכת הבחירות הפנימית בנציגות השופטים, שאמורות להתקיים ב-24 בדצמבר.

"כל הבלגן והמהומה רק לאחר שהוצגה מועמדותי?" כותבת אלשיך, "על מועד תום תקופת כהונתי היה ידוע זה מכבר. זה לא בא בהפתעה! על כן אין כל מקום לדחות את הבחירות, לא לפרק זמן קצר ולא לפרק זמן כלשהו".

"נהגנו כך כל השנים", מוסיפה אלשיך, "והנציגות קיימת כ-40 שנה - כי בישיבה שנקבעה לבחירות, כל אחד מהמועמדים היה מציג במשך 10-15 דקות את כוונותיו ומצעו. אתה חבר בנציגות למיטב זכרוני משהו כמו 3 שנים - איפה היית עד היום?"

לדבריה, "אין מקום לערוך דיון בנציגות הארצית על המצע, הוא דבר אישי של כל מועמד, ממתי ומאיפה בא הנוהג הזה? אין מקום לערוך שינויים כה מהותיים, כמו בחירת יו"ר בבחירות ארציות, בדקה ה-90. ודאי שאין מקום לעשות זאת בחיפזון ובבהילות".

אלשיך מוסיפה וכותבת: "אי-אפשר במחי יד, ולפי גחמות כאלה ואחרות, להפוך סדרי נציגות רק מפני שמישהו התעורר בבוקר עם רעיון כזה או אחר".

לדבריה, "לא היה מקום להמתין להצגת מועמדותי כדי להעלות עניין כה מהותי ולבקש הכרעה בו כלאחר יד. זה די שקוף כי ההתמודדות שלי היא המניע להצעתך, ואני מצרה על כך. אני חוזרת על הצעתי לך, ולפיה ננהל מערכת בחירות באופן נאות לשופטים".

לסיכום כותבת אלשיך: "הבה נסכים כי על הבחירות להתקיים במועדן והנושא העקרוני והמהותי כל-כך יובא לדיון בנציגות הארצית - ולא בדרך של מחטף וחילופי מיילים ארציים לכל השופטים".