רכיב לעורכים: הבעיה של "מעריב" היא לא בתוכן

העורך יואב צור קיבל הודעה על החלפתו באבי משולם שעות ספורות לפי שיצאה ההודעה לעיתונות ■ זקי רכיב הבהיר לעובדים: זהו הראשון בשורה של שינויים הצפויים בקרוב

עורך "מעריב" היוצא, יואב צור, גילה רק אתמול (ג') בבוקר על החלפתו, אחרי שנה וחצי בתפקיד. יו"ר העיתון, זקי רכיב, זימן אליו את צור שעות ספורות לפני שזימן את ראשי המערכת ב"מעריב", כדי להודיע להם כי אבי משולם יהיה מעתה עורך העיתון.

במקביל נשלחה הודעה לעובדים, בה נכתב כי "במסגרת השינויים וגיבוש האסטרטגיה של הקבוצה והתוכנית ליישומה, אני מבקש לשתף אתכם בהחלטה שהתקבלה, במסגרתה ימונה אבי משולם לתפקיד העורך הראשי". מיד אחר-כך נשלחה הודעה לעיתונות.

לפי בכירים בעיתון, עיתוי הישיבה היה מפתיע, והוקדם ככל הנראה על רקע הפרסום ב"גלובס" כי משולם, שמונה תחילה ליועץ, צפוי להיות העורך הבא.

בכינוס העורכים של "מעריב" הבהיר רכיב כי מדובר רק "בראשון" מבין שורה של שינויים שצפויים להתרחש בקרוב, אך הדגיש כי "הבעיה של 'מעריב' היא לא בתוכן", ורמז כי עיקר השינויים לא צפויים להתקיים באגף זה בהכרח.

בישיבה דובר גם על עתידו של הפרינט ומקומו בעיתון, והובהר כי העיתון המודפס ימשיך להתקיים. מיד בתום הפגישה נקבעו פגישות עם העורך החדש ובכירי העיתון, ואלה התקיימו במהלך היום.

צפוי שינוי ב-nrg

אבי משולם (34), שימש בתפקידו הבכיר האחרון כעורך אתר האינטרנט וואלה. המינוי של משולם - שנכנס לנעליהם של עיתונאים כמו עזריאל קרליבך, דב יודקובסקי, אמנון דנקנר, דורון גלעזר ורותי יובל - הוא ככל הנראה חלק מתפיסת העולם של רכיב, המושכת לכיוון הניו-מדיה מכיוון הפרינט. זאת למרות שמשולם הצהיר אתמול כי בין מטרותיו "לשמור על ערכי עיתונות חופשית הנאמנה לקוראיה בלבד".

גורמים במערכת העיתון העריכו אתמול כי במסגרת השינויים הצפויים, תוכפף מערכת אתר האינטרנט nrg למערכת החדשות של העיתון.

מ"מעריב" נמסר כי "'מעריב' אינה נוהגת להגיב על תהליכים פנימיים של הקבוצה".