לאחר שנים של מאבק: נסגר מפגש הרכבת הקטלני בעתלית

המועצה האזורית והמפעלים הסמוכים התנגדו לסגירת המפגש, על אף שהיה חסר גיבוי סטטוטורי ■ המאבק במעבר, בו עוברות מדי יום כ-200 רכבות, הגיע ב-2008 גם לבג"ץ

לאחר מאבק משפטי וציבורי שנמשך שנים, נסגר היום (ד') מפגש הרכבת הקטלני בעתלית. מדובר במפגש מסילה-כביש מספר 11, שבו עוברות מדי יום כ-200 רכבות. הפרשה נחשפה באוגוסט האחרון על-ידי משה ליכטמן במוסף הנדל"ן של "גלובס".

מפגש הרכבת בעתלית התברר כמעבר רכב חסר גיבוי סטטוטורי, מה שלא הפריע למועצה האזורית לשתף פעולה עם המפעלים הסמוכים בניסיונות למנוע את סגירתו. הרכבת דרשה לסגור את המפגש משיקולים בטיחותיים, ותכננה לבנות במקומו הפרדה מפלסית בין הכביש לבין המסילה, שתכלול גשר להולכי רגל.

אולם התנגדותם של ראש המועצה המקומית חוף הכרמל, כרמל סלע, והמפעלים הסמוכים, תעשיות מלח, שבשליטת שרי אריסון, וכרמל כימיקלים, שבשליטת אנשי העסקים גיל ודוד דנקנר, גרמו לעיכובים ממושכים בסגירת המפגש.

המאבק כלל עתירה לבג"ץ שהגישה ב-2008 מועצת חוף הכרמל נגד תוכנית הרכבת, שעיכבה את התוכנית בשנתיים וחצי. בסיום ההליכים הורה בית המשפט לסגור את המפגש לא יאוחר מה-6 בדצמבר, אולם הסגירה בוצעה רק היום.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, סירב להתערב במחלוקת לאור היכרותו עם אלון דנקנר, יו"ר תעשיות מלח. המשנה למנכ"ל המשרד, אלכס לנגר, שמונה לטפל בנושא, דחה את הדרישה להקפיא את תוכנית הרכבת.