פורום חב' הסלולר לנתניהו: הגדר תשתית הסלולר כלאומית

"כמעט בלי מתקני סלולר חדשים, בלי כיסוי רציף ועם הרבה יותר 'חורים' בלי קליטה"

פורום החברות הסלולריות מבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להגדיר את התשתית הסלולרית כתשתית לאומית. במכתב ששלח הפורום בשבוע שעבר התבקש נתניהו להפעיל את סמכותו ולדאוג כי התשתית הסלולרית בישראל תקבל יחס של תשתית לאומית ותוכר ככזאת, כפי שראוי ונכון לאור חיוניותה לביטחונם ולרווחתם של אזרחי מדינת ישראל.

וכך נכתב: "לדאבוננו, אנו עדים להתפתחויות מדאיגות בכל הנוגע להקמתם של מתקני שידור סלולריים, שעלולות לגרום לפגיעה משמעותית ברמתה ובאיכותה של הרשת הקיימת". כאן התייחס המכתב לתקנות החדשות בנושא מתקני הגישה, שלפיהן לא יוכלו החברות להציב אנטנות סלולריות קטנות, וכן להצעת החוק שתאסור על הקמת אנטנות סלולריות במרחק קטן מ-75 מטר ממוסדות ציבור.

"כל אלו מעלים חשש אמיתי למצב שעלול להיגרם, ובו הקמתם של מתקני שידור סלולריים, בעיקר באזורים עירוניים, תהא משימה כמעט בלתי אפשרית, דבר שיביא לפגיעה ברציפות הכיסוי הסלולרי ולהגדלת מספר ה"חורים" שבהם לא תהיה קליטה כלל, ובכך תיגרם פגיעה משמעותית ברמתה ובאיכותה של הרשת הקיימת והעתידית.

"מנגד, ובמנותק מהמציאות הקשה העומדת לפתחנו, אנו עדים לאחרונה לפרסומים בתקשורת בדבר מיזמים שונים של פיקוד העורף שעניינם התרעות לאוכלוסייה מפני איומים ביטחוניים בזמן אמת ע"י שימוש בתקשורת הסלולרית. לדוגמה, פורסם על מערכת התרעה שתשלח מסרונים בזמן אמת לטלפונים הסלולריים של האזרחים, לפי מיקום האזרח והאיום שיזוהה. המערכת, לדברי האמור בפרסומים, צפויה להיכנס לפעילות ביוני 2011.

לא במדינה מודרנית

"לא בכדי רואים בתקשורת הסלולרית, גם בעולם, תקשורת חיונית הן מהיבט הביטחון הלאומי של המדינה (דוגמת חוק התקשורת בארה"ב) והן ביחס לביטחון האישי של התושבים, ולא בכדי מחייבים כיסוי כמעט מלא בכל מקום. מדינה מודרנית לא תהא מוכנה להסכים עם מצב שבו אזורים, במיוחד אזורים מיושבים, יהיו ללא כיסוי סלולרי רציף ואיכותי. בנסיבות המפורטות לעיל, אנו משוכנעים כי בעיות הכיסוי יתרחבו ויילכו, וליוזמת מערכת הביטחון, כדוגמה, לא יהיה על מה להתבסס.

"לפיכך, אנו מבקשים מכבודו להפעיל את סמכותו ולהתערב מיידית בעניינים אלו טרם יתקבלו הכרעות כבדות משקל, שלהן, כאמור, עשויות להיות השלכות מחמירות ביותר אודות התשתית הסלולרית בישראל", סיכם הפורום את המכתב.