פלוריסטם קיבלה אישור להיסחר גם בבורסה בתל אביב

כעת היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 40 מיליון ד' עם הרישום בתל אביב היא תיסחר בארבעה מדדים

חברת פלוריסטם , המפתחת טיפול במחלות כלי דם בגפיים באמצעות תאי גזע, תחל להיסחר בבורסה בתל אביב מה-19 בדצמבר. היום (א') הודיעה החברה כי קיבלה אישור לרישום הדואלי בתל אביב, נוסף על הרישום שלה בבורסת ה-Nasdaq Capital Markets.

פלוריסטם החלה את דרכה הציבורית כשמוזגה לשלד בורסאי בארה"ב, ונסחרה תחילה ברשימת הבוליטין בורד - אחת מרשימות הלוואי של נאסד"ק שהרגולציה והדרישות בה מבחינת שווי שוק ופיזור מועטות. עם הזמן צברה החברה משקיעים וניסיון והתקדמה ל-Nasdaq Capital - הרשימה השנייה בחשיבותה של בורסת הנאסד"ק.

פלוריסטם נסחרת היום לפי שווי שוק של 40 מיליון דולר, עם מחזור יומי ממוצע של 137 אלף דולר בשלושת החודשים האחרונים. מנכ"ל החברה הוא זמי אברמן.

כ-18.5% מהחברה נמצאים בידי בעלי עניין, והיתר בידי הציבור. עם רישומה, החברה צפויה להיכלל בארבעה מדדים בבורסה בתל אביב: תל-טק, ביומד, יתר ת"א ות"א כללי. לקראת תחילת המסחר במניה תקיים החברה כנס לציבור המשקיעים הישראלי.

למהלך של פלוריסטם קדמו מהלכים דומים של החברות פרולור ופרוטליקס, שתיהן חברות פיתוח תרופות ישראליות שמוזגו לשלדים בבורסת אמריקניות (פרולור בנאסד"ק ופרוטליקס ב-AMEX). כמו כן שתיהן ערכו השנה רישום כפול גם בתל אביב, דווקא לאחר שצברו תאוצה בבורסות האמריקניות.

פלוריסטם עובדת בקטגוריה חדשנית וניסיונית. היא מפתחת תרופות המעודדות ריפוי של חסימות עורקים בגפיים, תוך שימוש בתאי גזע שמקורם בשליה, האיבר המחבר בין אם ותינוק במהלך ההיריון. השליה מתוכננת כך שלא תעורר תגובה חיסונית אצל האם או התינוק, ולפי החברה, תאי הגזע בה לא מעוררים תגובה חיסונית גם אם הם מוזרקים לחולה זר לגמרי. זאת לעומת תאי גזע ממקור מח עצם, למשל, שאותם צריך להתאים באופן ספציפי לחולה כדי שלא יעוררו בו תגובה חיסונית.

החברה השיגה תוצאות טובות מניסוי קליני אחד ללא קבוצת ביקורת, שבו הראתה כי מצבם של החולים אכן משתפר לאחר השימוש בתרופה שלה.