ארה"ב: מדד המחירים והמכירות הקמעונאיות עלו מעל הצפי

(עדכון) - נתון מלאים עסקיים עלו ב-0.7% ■ מדד המחירים ליצרן והמכירות הקמעונאיות עלו ב-0.8% בהמשך לעלייה של 0.4% בחודש שעבר, האנליסטים ציפו של 0.5% בשני הנתונים

מדד המחירים ליצרן עלה היום (ג') ב-0.8% בהמשך לעלייה של 0.4% בחודש שעבר, מדובר בעלייה החדה ביותר מאז מארס. באותה שעה, התפרסם נתון מכירות קמעונאיות שעלה ב-0.8% לאחר עלייה של 1.2% בחודש שעבר. לעומת זאת, האנליסטים ציפו לעלייה פחות חדה של 0.5% במדד המחירים ליצרן והמכירות הקמעונאיות.

הצרכנים ניצלו את שלל ההנחות שהציעו הרשתות כמו טארגט ומייסיס במהלך סוף השבוע של חג ההודיה (יום שישי השחור). למרות המומנטום החיובי שמציגה הכלכלה הגדולה בעולם לתוך 2011, האבטלה הגבוהה והחשש מירידה מתמשכת במחירים עדיין מדאגיה את קובעי המדיניות בפדרל ריזרב שנפגשים היום.

"מכירות החג היו ממש טובים", אמר נרימאן ביהראויש, כלכלן ראשי בחברת הייעוץ IHS. "הוצאות הצרכנים צפויים להשתפר בהתמדה בחודשים הקרובים. התחזית הכלכלית הכללית שלנו למשק טובה יותר".

לאחר פתיחת המסחר בכשעה, נתון מלאים עסקיים עלו ב-0.7% בהמשך ל-0.9% בחודש הקודם. לעומת זאת, האנליסטים ציפו לעלייה יותר חדה של 1.1%.

החלטת הריבית של הפד צפויה להתפרסם היום בשעה 21:15 (שעון ישראל) והצפי הוא להותרת הריבית על כנה בטווח של 0%-0.25%.