האמריקנים בחרו: פייסבוק היא מקום העבודה הטוב ביותר

‎‎כך לפי אתר הקריירה ‏Glassdoor‏, שאסף דירוגים מ-150 אלף עובדים ■ אפל התברגה במקום 20, גוגל התדרדרה השנה למקום 30‏ ■ צוקרברג קיבל מעובדיו ציון של 96 מתוך 100 נקודות דירוג

‎‎פייסבוק היא החברה שהכי טוב לעבוד בה בארה"ב - כך עולה מסקר שביצע אתר הקריירה ‏Glassdoor.com‏ ופורסם היום (ד'). אנשי האתר הרכיבו את תוצאות הסקר על-פי נתונים שנאספו במשך שנה מ-150 אלף עובדים בחברות המעסיקות יותר מ-500 איש. מנכ"ל ‏Glassdoor.com‏, רוברט בהמן, ציין שלפי תשובות העובדים, שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה הייתה נמוכה כשהתגלעו בה "בעיות תקשורת", כהגדרתם, בעוד ששביעות הרצון שלהם הייתה גבוהה כשהם נהנו מ"תרבות עבודה ייחודית".

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, זכה לציון גבוה במיוחד מעובדיו, שהעניקו לתפקודו ציון של 96 מתוך 100 נקודות דירוג. מדד שביעות הרצון המשוקלל של העובדים מהחברה הוא 4.6 מתוך ציון מקסימלי של 5.

אחד מהעובדים בחברה, מהנדס במקצועו, כתב באתר: "פייסבוק מדהימה, סביבת העבודה כאן היא הטובה ביותר שראיתי אי-פעם, מהות העבודה היא שיתוף פעולה, לא תחרות", מנגד, ציין אותו עובד כי "כשיש עובדים מעטים כל-כך בחברה, מצפים מכל אחד להיות זה שישנה את העולם".

יש לזכור כי ברקע לדירוג הגבוה של פייסבוק, היא מגלמת בתוכה אופציה להתעשרות. ההערכות הן כי בקרוב תבצע החברה הנפקה, ואם כן יכולים חלק מהעובדים בחברה, לפחות הוותיקים שבהם, להפוך למיליונרים. מהבחינה הזו, היא אחת החברות הבודדות היום שמציעות עסקה כזו, וזו עוד סיבה לאטרקטיביות הגבוהה שלה.

נוסף על הזכייה של פייסבוק במקום הראשון, נוכחות חברות הטכנולוגיה במקומות הראשונים בטבלה מוגברת השנה. ברשימה של 2010, שפורסמה בסוף 2009, ניתן היה למצוא רק חברת טכנולוגיה אחת בעשיריה הראשונה - ג'וניפר, במקום העשירי.

השנה, פרט לפייסבוק, דורגו בעשיריה הפותחת עוד שתי חברות טכנולוגיה - חברת התוכנה ‏SAS‏ והקמעונאית המקוונת ‏overstock.com‏, שדורגו במקומות ה-7 וה-9, בהתאמה. ענקית הטכנולוגיה הממוקמת במקום הגבוה ביותר בסקר היא אפל (20). גוגל, שדורגה בשנה שעברה במקום ה-14, התדרדרה הפעם למקום ה-30 בדירוג.