השכירות בהונג-קונג עולה וחברות פיננסים מחפשות חלופות

באפריל-ספטמבר נסקו דמי השכירות של שטחי משרד מובחרים באזור העסקים המרכזי של הונג-קונג ב-43% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - העלייה החדה ביותר בעולם

בגלל הזינוק בדמי השכירות של שטחי המשרד בהונג קונג מעבירות חברות כגון אליאנץ גלובל אינבסטורס את משרדיהן ממגדלי הבניינים היקרים ביותר בעיר. התחרות על שטחי משרד מובחרים גוברת במקביל לצמיחת האזור.

באפריל-ספטמבר נסקו דמי השכירות של שטחי משרד מובחרים באזור העסקים המרכזי של הונג קונג ב-43% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - העלייה החדה ביותר בעולם, על פי נתוני CB ריצ'רד אליס גרופ. דמי השכירות המשרדיים באזור עשויים להעפיל בשנה הבאה ב-30%, העריך גאווין מורגן, מנהל שווקים בג'ונס לנג לסל.

הבניינים היקרים ביותר מעלים את דמי השכירות, בעוד בנקים כמו HSBC וברקליס מרחיבים את פעילותם לאחר המשבר הפיננסי. עלויות השכירות בהונג קונג הן כעת הגבוהות ביותר בעולם לאחר הווסט אנד בלונדון.

שוכרי שטחי משרד באזור המרכז בוחנים מחדש אם הם עדיין יכולים להרשות לעצמם להישאר באזור, אמר סיימון לו, מנהל מחקר וייעוץ בקולייר אינטרנשיונל בהונג קונג. לחלק מהשוכרים, כמו חברות שירותים מקצועיים או חברות שירותי ייעוץ, "יש סף נמוך בהרבה לשכירות", אמר לו.

ייתכן שעד סוף 2011 יעזבו חמישה שוכרים את צ'אונג קונג סנטר, מגדל הבניינים שנבנה לפני 12 שנה, ושנמצא בבעלותו של האיש העשיר ביותר בהונג קונג, לי קה-שינג, אמרו מקורות יודעי דבר.

אליאנס גלובל, זרוע ההשקעות אל חברת הביטוח הגדולה באירופה, אליאנץ, ששוכרת כ-1,904.5 מ"ר במרכז צ'אונג קונג, תעבור לסיטיבנק פלאזה הסמוכה, אמרו שלושה מקורות יודעי דבר. מקינזי ושות' שוקלת גם היא לעבור, לדברי שני מקורות.

פרייס-ווטרהאוס-קופרס, שחוזה השכירות הנוכחי שלה עבור קרוב ל-7,897 מ"ר יפקע בנובמבר 2011, מנהלת מו"מ עם מנהלת צ'אונג קונג סנטר על חידוש אפשרי של החוזה.