שופרסל מוחקת את תת-הרשת "שופרסל ביג"

‎תסב את כל סניפי "שופרסל ביג" לפורמט המוזל "שופרסל דיל" ■ התוכנית ל-5 השנים הקרובות כוללת את הרחבת "שופרסל אקספרס", פתיחה מאסיבית של סניפים והרחבת מתחמי הבריאות

רשת שופרסל , שבבעלות קבוצת אי.די.בי ושולם פישר, מוחקת את תת-הרשת "שופרסל ביג" ותסב את כל 32 סניפי תת-הרשת ל"שופרסל דיל" - כך הכריזה היום (ב') הנהלת הרשת. בתום המהלך תמנה תת-הרשת "שופרסל דיל" 75 סניפים.

הנהלת הרשת נימקה את המהלך כדרישה של הלקוחות לפריסה רחבה יותר של "שופרסל דיל", ולא בחוסר יכולת התמודדות פורמט "שופרסל ביג" עם התחרות הקשה בשוק וההליכה לכיוון המחיר.

‏לדברי מנהל העסקים הראשי של שופרסל, ריצ'רד הנטר, במקומות שבהן שופרסל הסבה את סניפי "ביג" ל"דיל", המכירות עלו בעשרות אחוזים.

‏- ‏‎‎יש כאן הודאה בכישלון של פורמט "שופרסל ביג"?

‏‎‎נשיא ומנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז: "פורמט 'ביג' הוא פורמט רווחי. יש שינויים בהרגלי צריכה ומעבר לדיסקאונט, ואנחנו חייבים להיענות לשינויים בשוק".

‏במסגרת פריסת התוכנית האסטרטגית של הרשת ל-5 השנים הקרובות, הכריזה שופרסל על פתיחה מאסיבית של 146 סניפים כך שהרשת תמנה בתוך 5 שנים 400 סניפים, הסתערות על שוק חנויות הנוחות, הרחבת מתחמי הבריאות ברשת והכפלת המכירות המקוונות ב"שופרסל ישיר". הרשת תשקיע בשנה הקרובה 400 מיליון שקל במימוש אסטרטגיית הצמיחה.

"שופרסל הולכת לעשות קפיצת מדרגה חדשה. כשתבחנו אותנו בעוד שנתיים, נוכל להראות תוצאות טובות יותר ממה שהצגנו", אמר רפי ביסקר, יו"ר משותף של שופרסל.

במסגרת ההתרחבות תוסיף שופרסל 100 אלף מ"ר שטחי מסחר בתוך 5 שנים. מדובר בגידול של 20% בשטחי המסחר של הרשת, שיבואו לידי ביטוי בפתיחה של 59 סניפי "שופרסל דיל", "שופרסל שלי" ו"יש" וכן, בפתיחת 87 סניפי "שופרסל אקספרס".

‏בשבועיים האחרונים פתחה הרשת את "שופרסל דיל" בנהריה ואת "שופרסל שלי" בתל-מונד. עד לתום הרבעון הראשון של שנת 2011 היא תפתח "שופרסל דיל" במעלה-אדומים, בקריית-גת ובכפר-סבא וכן סניף של "שופרסל שלי" ברמת-אביב. רוזנהויז הצהיר היום כי התשתית להקמת חלק מהסניפים תבוא באמצעות רכישות של סופרמרקטים קיימים.

‎‎‏400 אלף מחזיקים באשראי שופרסל

‏כאמור, חלק משמעותי מהסניפים שייפתחו הם סניפי "שופרסל אקספרס", פורמט חנויות הנוחות של הרשת. כיום פועלים 13 סניפי "שופרסל אקספרס", ובכוונת הרשת להרחיב ל-100 סניפים בתוך 5 שנים. 3 מתוכם יפתחו ברבעון הקרוב, ובמהלך השנה הקרובה ייפתחו בסך-הכול 18 סניפי "שופרסל אקספרס".

‏לאחר השלמת הפיילוט של מתחם הבריאות "גרין" בסניף ברעננה, בכוונת הרשת לפתוח בתוך שנה 20 מתחמי בריאות. לדברי הנטר, המטרה היא "להוזיל את מוצרי הבריאות ללקוחות שלנו".

‏לדברי רוזנהויז, "אנחנו עוסקים בנושאים שישנו את פני החברה. כל המהלכים האלה יביאו לשיפור במכירות חנויות זהות ולשיפור במכירות למ"ר".

‏-‎‎‏ ‏‎‎האם הקיפאון במכירות הרשת בשנה החולפת מטריד אתכם?

‎‎רוזנהויז: "המכירות בחנויות זהות עלו בחצי אחוז, ואין ספק כי המהלך הקרוב ייתן תשובה לנושא של צמיחה בחנויות זהות ובחנויות חדשות".

‏-‎‎‏ ‏‎‎הפדיון למ"ר ברמי לוי ובמחסני כמעט חינם גבוה משמעותית משופרסל.

ביסקר: "אנחנו פועלים בפורמטים שונים ובגדלים שונים. אם אני אשווה את הסניפים האנלוגיים, יתברר כי שיעור המכירות למ"ר די קרוב. לפעמים שלנו יותר גבוהים, ולפעמים שלהם".

הרשת מסרה היום כי כרטיס אשראי שופרסל מונה היום למעלה מ-400 אלף חברים. 82% מהמכירות מקורן בחברי מועדון הלקוחות הכוללות גם את כרטיס אשראי שופרסל. כמו כן, מכירות המותג הפרטי מהוות 11% ממכירות הרשת, לא כולל מזון טרי.

‏לדברי רוזנהויז, "לפני חודש מכרנו 400 מכוניות סקודה למחזיקי כרטיס אשראי שופרסל. אני אוכל למכור כל מוצר צריכה או כל שירות שבו אנחנו יודעים לתמוך תחת מותג כרטיס האשראי שופרסל".