הרשות להגנת הצרכן: פוקס הטעתה צרכנים בפרסום באתר

"פוקס הודיעה בפרסומיה כי קיימת הנחה של 40% 'על כל החנות', כאשר בפועל ההנחה לא ניתנת למימוש במגוון פריטים" ■ פוקס: "אנו מקפידים על כל תו ותג של הוראות הגילוי הנאות"

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הורתה למנכ"ל רשת האופנה פוקס להפסיק פרסומים מטעים באתר האינטרנט של החברה, זאת בעקבות פניות צרכנים שנבדקו ברשות, לפיהן פוקס פרסמה באתר כי על כל החנות תינתן הנחה של 40% - כאשר בפועל הצרכנים לא יכלו לממש האמור בפרסום בחלק גדול מהמקרים.

באותיות קטנות מאוד ובלתי קריאות בתחתית הפרסום מצוין כי המבצע לא תקף על דגמי N.B, תחתונים וגרביים, שעונים ובחנויות עודפים. אופן הפרסום מטעה את הצרכנים וגורם להם לחשוב כי ההנחה היא על כל החנות.

עו"ד פינקוס מציינת כי "חוק הגנת הצרכן אוסר הטעיית צרכנים במעשה או במחדל, בכתב או בעל-פה. כמו כן, החוק קובע חובה לציין על מה חל המבצע ואת כמות הפריטים במבצע. אופנת פוקס הודיעה בפרסומיה כי קיימת הנחה של 40% 'על כל החנות', כאשר בפועל ההנחה לא ניתנת למימוש במגוון גדול של פריטים, וכך הפרה את חוק הגנת הצרכן".

פוקס: "לא תכסיס ולא הטעיה"

מפוקס נמסר בתגובה: "פניית הממונה אלינו קדמה אך במעט לפנייתה אל כלי התקשורת. הפרש הזמן הזניח בין הפנייה אלינו (שנעשתה בפקס בלבד בשלב זה והתקבלה אצלנו לא מזמן) לבין הפנייה אל כלי התקשורת, ממחישה עד כמה חשוב היה הפרסום בעיתון. הממונה אפילו לא המתינה שעה כדי לתת לנו הזדמנות לבדוק את פנייתה ולהגיב עליה, לא כל שכן לתקן אם יש דבר מה הטעון תיקון.

"במקרה זה הצרכן אינו זקוק להגנה. פוקס מקפידה על כל תו ותג של הוראות הגילוי הנאות בפרסומיה. בכל המודעות, הן באתר החברה והן בחנויות עצמן, מצוין במפורש על אילו פריטים ההנחה אינה חלה. כן צוין מספר המינימום של הפריטים המשתתפים במבצע.

"מתוך 1,200 דגמים הנמכרים בחנויות פוקס, כ-1,000 נכללים במבצע ונמכרים בהנחה של 40%. לא מדובר בתכסיס ולא בהטעיה.

"הטענה כאילו הסייג כתוב באותיות קטנות מאד ובלתי קריאות פשוט איננה נכונה, וניתן לבדוק את הדברים על-ידי עיון במודעות עצמן".