חנן אסיאג השתלט על האג"ח של אורן השקעות

עשוי להמיר אותן על רקע החלפת השליטה הצפויה בחברת הנדל"ן ■ אסיאג הגיע להחזקה של 14 מיליון שקל ע.נ. בסדרת אג"ח ב' של החברה, המהווה 64% מהסדרה

משפחת אוסטרוביצקי, בעלת השליטה באורן השקעות (לשעבר נאות מגור), מחפשת מזה שלושה חודשים משקיע שירכוש את מניות השליטה בחברת הנדל"ן. ל"גלובס" נודע שאיש העסקים חנן אסיאג הגיע להחזקה של 14 מיליון שקל ע.נ. בסדרת אג"ח ב' של החברה, המהווה 64% מהסדרה. מדובר בסדרת אג"ח להמרה הנסחרת בתשואה של 9% לפדיון. ייתכן שאסיאג ינצל את ההחזקה לצורך רכישת פוזיציה במניות החברה, העומדת בפני החלפת בעל שליטה.

אורן השקעות סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 19 מיליון שקל והפסד של 3 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות של החברה 56 מיליון שקל (מרביתן למחזיקי האג"ח בשתי סדרות), ויש לה גירעון בסך 11 מיליון שקל בהון העצמי.

באסיפת אג"ח שהתקיימה בחודש שעבר לא נמסר על-ידי יו"ר החברה, יצחק אוסטרוביצקי, כל מידע אודות המו"מ להעברת השליטה בחברה. בתגובה הגיש ביום חמישי שעבר עו"ד אופיר נאור, בשם מחזיקי האג"ח החוששים מ"תספורת", דרישה לחייב את החברה לקיים את שטר הנאמנות ולחשוף מידע לגבי המו"מ.

משפחת אוסטרוביצקי דיווחה באוקטובר אודות מו"מ למכירת השליטה באורן. מניות החברה שבידי המשפחה משמשות כערבות להלוואה שנטלו מבנק לאומי לצורך רכישת המניות. הבנק לוחץ להשבת החוב ונוטל חלק פעיל במגעים להעברת השליטה.

אילנית אוסטרוביצקי, בתו של היו"ר המשמשת כמנכ"לית, הצליחה עד היום לקבל את הסכמת המחזיקים לדחיות בתשלומים, באמצעות מימוש נכסים וכך עמדה תמיד בהתחייבויותיה. הנכס העיקרי שנותר כיום בחברה הוא נכס מניב באור עקיבא עם פוטנציאל להשבחתו למגורים.

משפחת אוסטרוביצקי רכשה את מניות השליטה באורן מידי טאו של אילן בן דב בשנת 2008 תמורת 47 מיליון שקל, כאמור באמצעות הלוואה מבנק לאומי. מאז איבדה ההשקעה כ-85% מערכה, ואורן כולה נסחרת לפי שווי של 12 מיליון שקל בלבד.