יש הסכם: שכר המורים בבתי-הספר העל-יסודיים יעלה ב-50%

ההסכם נחתם היום בין משרדי החינוך, האוצר וארגון המורים העל-יסודיים ■ בתמורה יעבדו המורים בתיכונים 16 שעות שבועיות נוספות, ויחולו שינויים דרמטיים בתפקוד המורה

3 שנים לקח למשרדי החינוך והאוצר וליו"ר ארגון המורים, רן ארז, להתפכח מהמאבק המתמשך ביניהם, והיום (ד') נחתם מתווה להסכם, שינוהל עליו מו"מ במשך 60 הימים הקרובים לקראת חתימה על הסכם קיבוצי. על-פי המתווה, שיביא לרפורמה במבנה השכר והעבודה של המורים בבתי-הספר העל-יסודיים, מורי התיכונים יתנו 16 שעות עבודה שבועיות נוספות, ובתמורה שכרם יעלה בכ-50%.

ארז נאבק בשנים האחרונות כדי להביא ליישום רפורמה שתתאים למורי התיכונים, כשבין היתר נקט בצעדי מחאה כמו עיצומים ושביתות. לאורך כל הדרך ביקר ועקץ ארז את הסתדרות המורים על הסכם רפורמת "אופק חדש", שנחתם לפני שלוש שנים. לאחרונה אף ציין כי "גם אם הייתי שיכור, לא הייתי חותם על 'אופק חדש'". "ניצחון היא לא המילה לתאר את הרגשתו של ארז היום", אומרים בארגון המורים. "אבל כן אפשר לומר שהוא שמח".

‏במסגרת ההסכם המתוכנן, השעות הנוספות לא יהיו שעות פרונטאליות אלא 6 מהן יוקדשו לשיעורים פרטניים ו-10 שעות יהוו שעות שהייה, במהלכם המורים יבדקו מבחנים ועבודות וכן יקדישו את הזמן לישיבות, הכנת מערכי שיעור ומפגשים עם הורים.

‏לשם השוואה, ברפורמת "אופק חדש" למורי בתיה"ס היסודיים התווספו 5 שעות שהייה ו-5 שעות פרטניות, בעוד למורי חטיבות הביניים התווספו 9 שעות שהייה ו-4 שעות פרטניות.

עם זאת, בארגון המורים מתעקשים שהרפורמה שלהם, עוז לתמורה, שונה מ"אופק חדש", שהוסיפה למורים שעות פרונטאליות וביטלה תגמולים שונים.