עם תום השביתה: הפרקליטות מבקשת לאשר לה לערער בתיק הנגבי

המועד המקורי להגשת הערעור נגד צחי הנגבי על ביטול האישומים נגדו בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה חלף עם תום 45 הימים שלאחר מתן גזר הדין במשפטו

כפי שהודיעה הפרקליטות לפני כ-10 ימים, מיד בתום שביתת הפרקליטים ביום חמישי האחרון הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה מטעם הפרקליטות לאפשר הארכת מועד להגשת ערעור המדינה בעניינו של השר לשעבר צחי הנגבי.

זאת, לאחר שהמועד המקורי להגשת הערעור נגד הנגבי על ביטול האישומים נגדו בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה חלף עם תום 45 הימים שלאחר מתן גזר הדין במשפטו.

לטענת עו"ד אלי אברבנאל, פרקליט מחוז ירושלים, וצוות התובעים במשפט הנגבי, עורכי הדין נעמה דברת-סולטניק וארז פדן, יש הצדקה לכך שבית המשפט יאשר חריגה של שבוע ימים בהגשת הערעור לבית המשפט.

"מבחינת האינטרס הציבורי, מדובר בעבירות שבוצעו על-ידי שר ומנכ"ל, מעשים שהם בעלי סממנים מובהקים של שחיתות", נאמר בבקשת הארכה לערעור. "התוצאה הלא אחידה והמפוצלת בקרב השופטים מחדדת את הקושי בקביעות המשפטיות התקדימיות בהכרעת הדין".

התביעה טוענת כי מתן ארכה בת שבוע לא תגרום להנגבי ל"עינוי דין".

הפרקליטות מציינת בבקשה כי הסיבה לאי-הגשת הערעור במועד היא שביתת הפרקליטים, וכי "המדינה קבעה לעצמה כמדיניות שבקשות ארכה לגבי ערעורים שחלף מועדם בשל השביתה יוגשו במקרים ספורים בלבד, ומקרה זה ראוי להיות אחד מהם. הנגבי ידע על ההחלטה להגיש ערעור. הנגבי הודיע כי הכין ערעור מטעמו, אך מטעמיו שלו החליט לא להגישו".

לטענה האפשרית מצד הנגבי כי מצבו השתנה לרעה, שכן לאחר תום 45 הימים פקעה חברותו בכנסת, משיבים בפרקליטות זו היתה תוצאת החלטתו של הנגבי עצמו שלא לערער על פסק הדין, אף שידע כי בכוונת המדינה לנסות להגיש את הערעור אחרי שתסתיים השביתה. "הוא עשה זאת על אחריותו", הודיעה הפרקליטות, "ומתוך הבנת כל הכרוך בכך".