מנכ"ל מוטורולה ישראל: "הפיצול יחזיר לנו את המיקוד"

‎‎לראשונה בתולדותיה, מתחילה היום מוטורולה העולמית לפעול כחברה מפוצלת לחלוטין: מתפצלת ל-‏Motorola Solutions‏ ול-‏Motorola Cellular‏ שתמשיך לפתח ולשווק מכשירי סלולר

‎‎לראשונה בתולדותיה, מתחילה היום חברת מוטורולה העולמית, לפעול כחברה מפוצלת לחלוטין לשתי חברות ולהיסחר בנפרד. מוטורולה מתפצלת ל-‏Motorola Solutions‏ ול-Motorola Cellular‏, שתמשיך לפתח ולשווק מכשירי סלולר. הפיצול נכנס היום לתוקפו לאחר עבודה של יותר משנתיים, ומתוך מטרה להשביח את שתי הפעילויות ולחזור ולהתמקד במה שמוטורולה טובה בו.

שמעון דיק, מנכ"ל Motorola Solutions‏ ישראל, אמר היום ל"גלובס": "היינו יותר מדי מבוזרים, והפיצול מחזיר לנו את המיקוד. ברמה העולמית ישראל תופסת מקום של כבוד ומרכז הפיתוח כאן הוא אחד מהגדולים של מוטורולה בכל העולם, ונעשים כאן הרבה דברים חדשים שאיני יכול לפרט לגביהם". דיק מסר כי הפיצול הוא מהלך אסטרטגי עולמי שיאפשר התמקדות בעסקי הליבה של החברה ומיצוי מקסימלי של פוטנציאל השוק.

‏"המהלך נובע מראייה אסטרטגית רחבה והבנת צורכי השוק - ובמיוחד על רקע הצורך של ארגוני חירום והצלה בפתרונות תקשורת חדשים ומתקדמים לעשור הקרוב. הפתרונות הללו יהיו כלים מרכזיים להצלת חיים, שמירה על חיים וסיוע בשיפור תהליכי העבודה של גופים מוסדיים", אמר דיק, והוסיף: "מהלך הפיצול הוא בשורה גדולה למוטורולה בארץ, שכן ‏Motorola Solutions‏ צפויה להגדיל את השקעותיה בתחומים טכנולוגיים שבהם הצטברו בארץ ניסיון ומומחיות של עשרות שנים בקנה מידה עולמי. הפיצול יהווה, אם כן, מנוף לצמיחת הפעילות בישראל".

דיק אמר עוד שמוטורולה ישראל תמשיך להיות אחראית על הפעילות באפריקה, שמתפתחת בקצב מהיר, וציין כי המרכז בישראל היחיד בכל מוטורולה שעוסק גם בפיתוח וגם במכירות לאפריקה. החברה בישראל מעסיקה כ-1,500 עובדים, 800 מהם מהנדסים, שבשבועות האחרונים מבצעים תהליך מעבר למרכז החדש של החברה באיירפורט סיטי.‏‎‎‏