גרוס: אם ארה"ב לא תקצץ הוצאות - יאבד הדירוג המושלם

הדולר החלש מאיץ את האינפלציה מה שיחליש את הצרכנים כאשר העלייה בהכנסותיהם תישחק. באווירה שכזו גרוס מעדיף להשקיע במניות על פני סחורות ובאג"ח על פני זהב

"ארה"ב מועמדת לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה, אלא אם קובעי המדיניות בוושינגטון יצליחו להשליט סדר במצב הפיננסי של האומה" כך התבטא הערב ביל גרוס, המנכ"ל המשותף של פימקו בראיון לרשת CNBC.

לאחר שהיום באופן רשמי החלה התקופה בה הרוב השולט בבית הנבחרים הוא רפובליקני, לאחר שגברו בבחירות מחצית הקדנציה על הדמוקרטים, הביע מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם ספקות ביחס ליכולת השליטה של הקונגרס על דרך הבזבזנות החופשית של הממשל.

"נרדמתי כשהקשבתי לג'ון בוהנר ולננסי פלוסי שנתנו לעצמם מחמאות על השגיהם" אמר גרוס שהתייחס לדוברים, החדש והישנה, של בית הנבחרים. "קשה להאמין כי שתי המפלגות יכולות להתאחד לדרך משותפת. במהלך השנים הבאות אנו צפויים למאבקים רבים - הראשון יכול להיות הפריצה של תיקרת החוב, אשר צפוי לפקוע בסוף פברואר".

כשוושינגטון מתמודדת עם חוב פיננסי אדיר בהיקף של 14 טריליון דולר, הממשל צריך ללוות עוד טריליון דולר בשנה על מנת לעמוד בתשלומים הנדרשים למימון הגירעון התקציבי. בעוד שגרוס טען כי רמת החוב מובילה את ארה"ב להרס, לקונגרס לא תהיה ברירה אלא להעלות את תקרת החוב, אך הרפובליקנים כבר הצהיו כי לא יעשו זאת ללא החלטות משמעותיות של קיצוצים בהוצאות. החוב בארה"ב מהווה כיום כ-90% מסך התמ"ג האמריקני, ועל כך אמר גרוס כי הדבר יבוא לידי ביטוי בכך שצמיחת התמ"ג תתחל להאיט בשיעור של לפחות 1% בשנה.

"המשמעות היא שאנו מדינה עם צמיחה איטית יותר ועם צמיחה כלכלית איטית יותר. בסופו של דבר, אם נמשיך לקיים גירעון תקציבי הגדול מטריליון דולר, אז כן, דירוג האשראי שלנו נמצא בסכנה".

התמונה הכלכלית מתחילה להשתנות בתרחיש כזה גם כן, כאשר הדולר החלש יאיץ את האינפלציה ויחליש את הצרכנים אשר העלייה בהכנסותיהם תישחק. באווירה שכזו אמר גרוס כי הוא מעדיף להשקיע במניות על פני סחורות ובאגרות חוב על פני זהב באופן ספציפי. "הסחורות הן תנודתיות ובלתי ניתנות לחיזוי. המשקיע הממוצע צריך להביט עבר שוק המניות והאג"ח".