הלמן אלדובי: "השוק עלה בחדות ומחפש סיבה להתממש"

דן הלמן: "שוק ההון המקומי עלה בצורה חדה והתחושות הינם כי השוק 'מחפש סיבה' להתממש כך שאנו צופים המשך מסחר תנודתי"

שבוע המסחר הראשון של שנת 2011 הסתיים במגמה חיובית אך עם תנודתיות גבוהה אשר צפויה להישאר כזאת בתקופה הקרובה. כך מעריכים בסקירה השבועית של בית ההשקעות הלמן-אלדובי. בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב-0.9% מדד ת"א 75 עלה ב-2.3% , מדד ת"א נדל"ן 15 רשם עליה של כ-3.5%, מדד היתר 50 עלה ב-1.6% ומדד הבנקים בתל-אביב הסתפק בעלייה של כ-0.6%.

בסקירה מציינים כלכלני הקבוצה כי ביום שישי פורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב, שם דווח על תוספת של 103 אלף משרות בדצמבר אל מול צפי של כ 128 אלף עפ"י ממוצע הערכות האנליסטים בארה"ב. האבטלה המדווחת בארה"ב ירדה אמנם מ-9.8% ל-9.4% אך זאת בעיקר ב"זכות" הפסקת התייצבות בלשכות התעסוקה. נכון לסוף שנת 2010 עדיין חסרות בשוק האמריקני כ-7.2 מיליון משרות ביחס לשנת 2007.

לדברי דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות, "נתוני התעסוקה המאכזבים שלחו את שווקי המניות בארה"ב לירידות קלות בסוף השבוע כאשר התשואה על אג"ח ארוך ירדה. ירידת התשואה מעידה על חששם של המשקיעים מפני צמיחה איטית מהמצופה".

באירופה צפוי שבוע מורט עצבים כאשר ביום שישי עלה מפלס הלחץ בפורטוגל עת האג"ח לעשר שנים הגיעו לתשואה לפדיון של 7.14% על רקע החששות מיכולתה של פורטוגל לפרוע חובות בהיקף של 9.5 מיליארד אירו בחודשים אפריל-יוני. סוחרים אירופאים מעריכים כי הבנק המרכזי האירופאי רכש אג"ח של ממשלת פורטוגל ומיתן במעט את הנפילה ביום ו'. בנוסף לכך, בנקים מרכזיים במדינה סגרו את יום המסחר בשווי הנמוך ביותר מזה 14-17 שנים.

לדברי הלמן, "שוק ההון המקומי עלה בצורה חדה והתחושות הינם כי השוק "מחפש סיבה" להתממש כך שאנו צופים המשך מסחר תנודתי". להערכת הלמן, בתקופה הקרובה, מניות הפקת האנרגיה (אלו הקשורות בתגליות לוויתן ותמר), ימשיכו לרכז עניין על רקע המשך הדיון הרגולטורי בכנסת, בממשלה ובציבור סביב מסקנות ועדת ששינסקי. לפיכך, "התנודתיות במניות הללו צפויה להמשיך להיות גבוהה אם כי להערכתנו כיוון מניות הפקת האנרגיה הינו למעלה".