גמלאי צה''ל דורשים תוספת: 2 מיליארד שקל לפנסיה

זאת בעקבות החלטת האוצר לסגת מכוונתו להצמיד את הגמלאות של מערכת הביטחון למדד המחירים לצרכן, כפי שנחשף ב"גלובס" ■ מאיימים לפתוח במאבק ציבורי חסר תקדים

גמלאי צה''ל דורשים תוספת של 24% לבסיס ותוספת בשיעור דומה באופן חד פעמי לפנסיה ובאופן מיידי, אחרת הם יפתחו במאבק ציבורי חסר תקדים כבר בשבוע הקרוב, כך הוחלט הבוקר (א') בישיבה חירום מיוחדת של מועצת "צוות" (ארגון גמלאי צה''ל). זאת, בעקבות החלטת משרד האוצר לסגת מכוונתם להצמיד את הגמלאות של מערכת הביטחון למדד המחירים לצרכן כפי שנחשף ב"גלובס" ביום חמישי האחרון.

"אכן היו ויכוחים, אבל ישנה החלטה ברורה ומוסכמת ע''י 800 גמלאי צה''ל ועל האוצר. יש לנו מסמך מוסכם שנכתב יחד עם הממונה על השכר באוצר (אילן לוין), שבו סוכם כי אכן תהיה הצמדה וגמלאי צה''ל יקבלו את כל התוספות בהתאם ל"הסכם עיני", כולל התוספות הרטרואקטיביות" אמר צבי שור, מנהל מו''מ מטעם "צוות". העלות השוטפת של הסכם כזה נאמדת בשנה הראשונה על כ-2 מיליארד שקלים, וזוהי הסיבה מדוע האוצר נסוג ביום חמישי האחרון מכוונתו.

לפי דרישות "צוות" יתווספו עוד 24% לבסיס הפנסיה של משרתי הקבע (הנאמדת בכ-1 מיליארד שקל) ובנוסף דורשים הגמלאים עוד תוספת דומה ורטרואקטיבית בגין התוספות לשנים 2008, 2009 ו-2010 (עוד כ-1 מיליארד שקלים).

לדברי שור ישנם כעת שני ויכוחים המעכבים מזה תקופה ארוכה את פיצוי הגמלאים בגין שחיקה: הראשון, בתוך האוצר-בין הממונה על השכר לבין אגף התקציבים, אשר צריך לממן את ההסכם; וויכוח נוסף הינו בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון לגבי מקור המימון של התוספות (תקציב הביטחון או האוצר). "אנו כבר מקופחים הרבה זמן. התחושה שלנו היא שלמי שאין שאלטר - לא מקשיבים לו וזה חייב להיפסק כי כל יום שעובר זה יום שגמלאי מפסיד כסף וזה חמור מאוד וזה כבר הרבה כסף", אמר.

"לאור הזיגזג של מערכת הביטחון בשנתיים האחרונות, משרד האוצר חוזר בו מרצונו להצמיד את גמלאות הביטחון למדד. האוצר איבד את העניין במהלך הזה ומבחינתו ניתן להישאר במצב הקיים. משרד האוצר בוודאי לא מצטער לחסוך 800 מיליון שקל בשנה" מסר ל"גלובס" אילן לוין ביום חמישי האחרון.

ממשרד האוצר:" לאור עמדת ראש אכ''א, אלוף אבי זמיר, בוועד חוץ וביטחון שמתנגדת למהלך, הטענות צריכות להיות מופנות למשרד הביטחון. משרד האוצר לא יכפה את המהלך אם צהל מתנגד לו. יחד עם זאת אם תושג הסכמת שר הביטחון למהלך - הוא יקודם. "