דרהי דורש שיועצו לשעבר לא ייכנס למכרז הסלולר

ל"גלובס" נודע כי דרהי, המתמודד בעצמו במכרז, תובע ממיכאל (בוקובזה) גולן שלא להתמודד במכרז, בטענה כי הוא מחויב על-פי ההסכם עם HOT בצינון של חצי שנה

בעל השליטה ב-HOT ובמירס, פטריק דרהי, דורש למנוע ממיכאל (בוקובזה) גולן, שהיה נציגו בישראל, להתמודד במכרז למפעיל סלולרי נוסף ביחד עם טייקון התקשורת הצרפתי גזבייה ניאל.

ל"גלובס" נודע שדרהי, המתמודד בעצמו במכרז, תובע מגולן שלא להתמודד במכרז, בטענה שהוא מחויב על-פי ההסכם עם HOT בצינון של חצי שנה, הכולל הסכם אי-תחרות.

לדברי מקורות ב-HOT, דרהי אינו רואה בעין יפה את העובדה שגולן מתכוון להתמודד מולו במכרז, משום שהוא היה שותף לתוכניותיו, ונחשף לכוונותיו להתמודדות על מירס ולרכישת החברה, על כל המשתמע מכך. גולן עבד עד לאחרונה ב-HOT, ושימש כעוזרו של המנכ"ל הרצל עוזר ונציגו של דרהי בארץ, ב-HOT טוענים כי אם גולן לא ייסוג מכוונתו להתמודד במכרז, ככל הנראה דרהי יעשה ניסיון להתמודד עם הסוגייה בבית משפט.

כפי שנחשף ב"גלובס", מיכאל גולן מנסה בימים אלה לעניין את גזבייה ניאל, טייקון תקשורת צרפתי המחזיק בחברת פרי הצרפתית, בהתמודדות במכרז הסלולר הצפוי לצאת לדרך בחודש הבא במסגרת הגשת הצעות ראשוניות. גולן היה המנכ"ל של פרי הצרפתית לפני שעלה לארץ. בשלב הראשון הוא סייע לדרהי לרכוש את HOT, ולאחר מכן צורף כעוזר למנכ"ל וקיבל את שכרו מהחברה. ככל הידוע, השניים סיימו את ההתקשרות שלהם ב-HOT בצורה טובה, וגולן סיים לעבוד ב-HOT בנובמבר בשנה שעברה.

נציין כי למרות היתרון של מירס במכרז, והעובדה שהיא כבר בעלת רשת סלולרית ויש ברשותה כ-600 אתרי סלולר, ההתמודדות של גופים כמו גולן וניאל, (כמו גם של יתר המתמודדים) שלהם ידע וניסיון רב בשוק התקשורת, מדירה שינה מעיניה. ניאל מקים בימים אלה רשת סלולר חדשה בצרפת, ביחד עם נוקיה-סימנס, ופרי טלקום חוללה מהפך גדול בעולם התקשורת בצרפת בהציעה מחירים וחבילות שירותים אטרקטיביים מאד. יתר המתמודדים במכרז הם אקספון, משפחת גרמזיאן בקבוצה שמובלת על ידי יחיאל בן שושן, ואיש העסקים מייקל גלפנד, ששומר על אש קטנה במכרז ומסרב להיחשף. לא ניתן היה להשיג את תגובות הצדדים.